یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جانشين وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به محاسن خدمت نظام‌وظیفه به هشدارهایی در خصوص غیبت و تبعات آن نیز اشاره کرد و گفت: محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی از جمله محرومیت از فرصت‌های شغلی در نهادهای دولتی و خصوصی، عدم صدور پروانه کسب، بلاتکلیفی و نگرانی مستمر، محرومیت دریافت وام بانکی، محرومیت از تحصیل و... از عواقب غیبت دوران سربازی است.
به گزارش یافته، سرهنگ " محمد باقرایمانی" معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به تاریخچه نظام‌وظیفه در کشور ما گفت: كشور ما در جهان به جهت مشارکت مردم و به‌ویژه سربازان از بالاترين شاخص‌های امنيتي برخوردار است.
جانشین وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان لرستان با بیان اینکه ایجاد نظم و انضباط در زندگی، تقویت روحیه دفاعی، مشارکت در کار تیمی و گروهی، برخورداری از خدمات بیمه و سنوات کاری در مدت خدمت، سازگاری و انعطاف‌پذیری در شرایط سخت، مهارت‌آموزی و آشنایی با تخصص‌های جدید در حین خدمت، ایجاد روحیه استقلال در زندگی، آشنایی با  اقلیم‌ها و فرهنگ‌های تازه، افزایش آستانه تحمل و توانمندی و مهارت در دوست‌یابی و قرار گرفتن در گروه همسالان ازجمله مزایای خدمت نظام‌وظیفه و دوران سربازی است.
 سرهنگ ایمانی بیان داشت: مشمولانی که در مهلت معرفی خود را برای تعیین تکلیف مشمولیت و ثبت درخواست معرفی نکنند یا اینکه در تاریخ و مکان تعیین‌شده در برگ آماده‌به‌خدمت و برگ معرفی به مرکز آموزش مراجعه ننمایند و همچنین در صورتی که تحصیل خود را در سقف مجاز سنوات تحصیلی به اتمام نرسانند غایب محسوب شده و برابر ماده 58 قانون وظیفه عمومی تنبیهات زیر در مورد آنان اعمال خواهد شد.
الف: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان (در زمان صلح) تا سه ماه باشد به سه ماه اضافه‌خدمت و چنانچه بیشتر از سه ماه باشد به شش ماه اضافه‌خدمت تنبیه می‌گردند.
ب: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال تجاوز نماید علاوه بر اعمال اضافه‌خدمت مذکور در بند )الف(فراری محسوب شده و به مراجع صالح قضایی معرفی می‌گردند.
برابر مقررات مشمولانی که دارای غیبت غیرموجه هستند از بسیاری از امتیازات قانونی مانند معافیت کفالت، ادامه تحصیل و خروج از کشور محروم شده و همچنین به‌موجب ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی نیز برای غایبین در نظر گرفته شده است.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه وظیفه عمومی از طريق پايگاه اطلاع‌رسانی وظیفه عمومی به نشاني www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گويا به شماره 096480 و يا کانال سازمان به نشاني@ khabaresarbazi  از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1400-11-14 22:53
کارت پایان خدمت یک زمانی ارزش و ابهتی داشت از وقتی انواع معافیتها ، حقه بازی ها برای گرفتن معافیت پزشکی و کفالت و خرید برای افراد پولدار باب شد ارزش سربازی هم از بین رفت.در ضمن الان مگر استخدام دولتی برای مردم عادی وجود داره که بخوان به خاطرش سربازی برن؟!! انجام معاملات و گرفتن گواهی نامه رانندگی هم که بدون پایان خدمت امکان پذیر شده گرفتن پاسپورت هم عملا منتفی محسوب میشه چون کسی پول مسافرت خارجی نداره
نقل قول کردن
#2 ب 1400-11-15 10:33
ما که گرفتیم چیشد، عملا چیزی جز تلف شدن وقت و زندگی کاربرد دیگه ای نداره
نقل قول کردن
#3 نادر 1400-11-15 18:24
با این مبالغ بالا تنها آقازاده‌ها و بچه پولدارها می‌توانند مشمول این قانون بشوند فرزندان پا برهنه ها باید پوتین بپوشند وحافظ ونگهبان بچه پول دارها باشند .افرادیکه فاقد حقوق ثابت هستند چگونه می‌توانند فرزندان دلبندشان رامعاف کنند.حتی حقوق بگیران که حقوقشان زیرا خط فقر هست نمی‌توانند فرزندان خود را معاف ‌کنند.احسنت به این عدالت محوری نمایندگان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا