یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بیت مرحوم بیت مرحوم آیت‌الله صادقی قهاره با صدور پیامی ازمقام معظم رهبری، مراجع تقلید، علما و همه کسانی که به مناسبت فقدان آیت الله صادقی ابراز همدردی نموده اند، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش یافته، متن پیام به این شرح است:

بسمه‌تعالی

تشکر و امتنان

حضور کم‌نظیر و باشکوه مردم شریف و وفادار لرستان در مراسم تشییع و تدفین مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی صادقی قهاره (ره) سرپرست حوزه‌های علمیه خرم‌آباد جلوه‌ای پرمعنا از پیوند عمیق مردم و روحانیت را به نمایش گذاشت. زبان از توصیف و تجلیل همدلی، مشارکت و همدردی این مردم مؤمن و ولایت مدار در ایام سوگواری این عالم ربانی و مجاهد که بیش از هفتادسال عمر با برکتش را در خدمت مردم و هدایت آنان صرف کرده بود، قاصر است. لیکن ما وظیفه خود می‌دانیم با همه‌ی وجود از پیام بزرگوارانه و تسلی‌بخش مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی و پیام‌های مراجع معظم تقلید حفظهم الله، رؤسای محترم قوای سه‌گانه، جامعه مدرسین و مدیریت حوزه‌های علمیه، نمایندگان محترم مجلس خبرگان، دادستان محترم کل کشور، معاونین محترم اول و اقتصادی رئیس‌جمهور، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، ائمه محترم جمعه و همه علما و روحانیون و طلاب محترم حوزه‌های علمیه لرستان، قم، تهران و اصفهان، به‌ویژه از نماینده محترم ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه محترم خرم‌آباد، استانداران محترم لرستان و کرمانشاه، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مدیران محترم ارشد استان لرستان مدیران و کارکنان محترم صداوسیمای مرکز لرستان، ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور، تولیت و کارکنان شریف آستان مقدس کریمه‌ی اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علی‌ها، متواضعانه سپاسگزاری و قدردانی نمائیم.

همچنین از کلیه دوستان و عزیزانی که با حضور پرمهر خود در مجالس بزرگداشت و ترحیم این عالم خدمتگزار و مردمی و یا با صدور پیام، موجبات تسلی خاطر بازماندگان را فراهم آوردند صمیمانه تشکر می‌نماییم. بر خود فرض می‌دانیم فرصت را مغتنم شمرده از اینکه در خور و شایسته قدوم شریف و بذل عنایات آن بزرگواران در خدمت نبوده‌ایم، با فروتنی عذرخواهی نموده و استدعای بخشش داریم. از خداوند سبحان سلامتی و اجر و پاداش خیر برای همگان مسئلت داریم.

بیت مرحوم آیت‌الله صادقی قهاره

 

 

آیت الله عباس‌علی صادقی‌قهساره، رئیس حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد متولد سال ۱۳۰۴ هجری شمسی در روستای «کی‌سار» (قهساره) استان اصفهان بود.

آیت‌الله صادقی چند سالی را در حوزه علمی اصفهان و بعد در قم به تحصیل دروس طلبگی پرداخت و از محضر استادانی چون آیت‌الله‌العظمی بروجردی (به مدت ۱۵ سال)، شهید صدوقی، مرحوم محقق داماد و مرحوم خالی‌خو بهره‌مند شد و بعدها خود به‌عنوان استاد و مدرس در حوزه علمیه قم مشغول به فعالیت شد.
بعد از تأسیس حوزه علمیه خرم‌آباد از طرف مرحوم آیت‌الله روح‌الله کمالوند، ایشان به‌عنوان مدرس به استان لرستان دعوت شد.
آیت‌الله صادقی از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و مبارزین دوران انقلاب است که پس از عزیمت به لرستان، مسئولیت‌هایی مهمی همچون تشکیل کمیته انقلاب در لرستان، حاکم شرع خرم‌آباد، امام جمعه موقت خرم‌آباد و ریاست حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد را برعهده داشته‌اند و تولیت حوزه علمیه صادقیه خرم‌آباد را برعهده داشتند.
صبح دوشنبه 12 آذرماه، آیت الله عباس علی صادقی  پس تحمل سال‌ها بیماری  دار فانی را وداع گفت.

دیدگاه‌ها  

#1 جم 1400-09-24 20:12
کاش پیکر مطهر آیت اله صادقی در محوطه حوزه علمیه خرم اباد دفن میشد
نقل قول کردن
#2 سامان 1400-09-25 04:53
ایشان همواره چه در رژیم گذشته و رژیم فعلی همواره بعنوان یک روحانی مردمی عمر شریفشان را درراه خدمت به خلق الله سپری کرد.روحش شاد ویادش گرامی باد .آنچه مهم و مامدگار هست رضایت خلق الله است .نه حاکمان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا