یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس هئیت مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراها از تهیه گزارش آسیب‌شناسی قانون انتخابات شوراها توسط هیات مرکزی انتخابات خبر داد و گفت: گروهی نواقص و ایرادات قانون انتخابات شوراها را شناسایی کردند، گزارش تهیه شده به زودی تقدیم کمیسیون امور داخلی کشور می‌شود.
به گزارش یافته، سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ضرورت اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی، گفت: قانون انتخابات شوراها نواقص و ایرادات بسیاری دارد؛ گروهی در هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات، این قانون را بررسی و اجرای آن را رصد و آسیب شناسی کردند. گزارش این کار تحقیقاتی را به زودی تقدیم کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس خواهیم کرد.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس یازدهم مصمم است تا برای اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی گام اساسی بردارد، ما می‌توانیم ایرادات و اشکالات قانونی را رفع یا به حداقل ممکن برسانیم.
 
لزوم تعیین نهاد نظارتی بر رفتار و عملکرد شوراهای اسلامی کشور
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جریان اصلاح قانون باید ناظر بر شوراها تعیین شود، این نوع نظارت مانع بروز تخلف یا کم کاری شوراها می‌شود. یک نهاد نظارتی باید ناظر بر رفتار و عملکرد شوراهای اسلامی کشور باشد که حداقل مسیر انتخابات و پس از انتخابات را مدیریت کند تا اعضای شورا از مسیر قانون خارج نشوند.
کاظمی معتقد است: این موضوع هنوز در حد یک پیشنهاد مطرح است و در جریان اصلاح قانون در کمیسیون مشخص خواهیم کرد که این نهاد متشکل از چه افرادی یا زیرمجموعه چه دستگاهی باشد، این نهاد نظارتی می‌توان فراقوه‌ای باشد.
 
یکپارچه سازی انتخابات الکترونیکی با امکانات فعلی امکانپذیر نیست
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم در خصوص یکپارچه سازی انتخابات الکترونیکی، گفت: در قانون، بر اجرای انتخابات به صورت الکترونیکی اشاره شده و در این زمینه مشکل نظارتی یا قانونی وجود ندارد اما وزارت کشور امکانات و تجهیزات کافی برای برگزاری انتخابات شوراها را ندارد. ما 70 هزار شعبه اخذ رای داریم و وزارت کشور 18 هزار شعبه را می‌تواند به صورت الکترونیکی پوشش دهد.
وی افزود: اگر وزارت کشور تجهیزات و امکانات برگزاری انتخابات الکترونیکی را در سطح کل کشور مهیا کند، مجلس قطعا همراهی و حمایت خواهد کرد. امکانات فعلی برای یکپارچه سازی انتخابات الکترونیکی کافی نیست، کما اینکه تجهیزات موجود هم بروزرسانی نشده‌اند.
 
خبری از لایحه جامع انتخابات نیست
کاظمی یادآور شد: دولت‌ها همیشه مدعی بودند که لایحه جامع انتخابات را به مجلس می‌فرستند، دولت سیزدهم هم در این خصوص وعده‌هایی داده اما تاکنون لایحه جامع به مجلس نرسیده است.


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا