یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات باعث تقویت امنیت و منافع ملی ما در جهان می‌شود، گفت: انتخابات مهمترین مجرای حاکمیت مردم سالاری دینی است و ما باید با حضور پر شور و شعور و با نشاط در انتخابات موجب سربلندی کشور و یاس و ناامیدی دشمن شویم.
به گزارش یافته، محمد رزم رییس کل دادگستری استان لرستان  در مراسم خون صلح در یکی از روستای شهرستان سلسله در سخنانی ضمن عرض تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی امام (ره) اظهار داشت: با عنایت الهی امروز خلف صالح امام راحل یعنی مقام معظم رهبری، امام گونه این نظام را رهبری، هدایت و سکان داری کردند و الحمدلله نظام اسلامی را امروز به اوج استقلال، اقتدار، عزت، سربلندی و افتخار رسانده اند.
وی با بیان اینکه البته با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم مسئولان خدوم و دلسوزان نظام و دولت آینده به این مشکلات مردم توجه جدی داشته باشند و بتوانند مشکلات اقتصادی، معیشتی، تورم، گرانی و مسئله بیکاری جوانان را حل کنند، تصریح کرد: مردم سرمایه اصلی نظام هستند و مسئولان باید به دنبال جلب رضایت مردم باشند.
وی با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید که بروید و بین برادران خود صلح و سازش برقرار کنید، اضافه کرد: خوشا به حال افرادی که به دنبال کسب رضایت و سازش و اصلاح ذات البین بین مردم هستند و مستمرا این موضوع را پیگیری می کنند؛ اینان از مقربان درگاه خداوند متعال هستند چراکه در کارهای خیر از یکدیگر پیشی می‌گیرند.
رییس شورای قضایی استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود، سنت دیرینه و حسنه صلح و سازش یا خون صلح را مراسم ارزشمند دینی مذهبی مردم عشایر به ویژه عشایر غرب کشور دانست و گفت: اینگونه مراسم‌ها ریشه در اعماق جان و دل مردم عشایر و ریشه در مذهب و ملیت مردم ما دارد.
رزم با اشاره به اینکه این مراسم مورد تأیید آموزه‌های دینی است و روایات متعددی در اهمیت صلح و سازش وارد شده است، خاطرنشان کرد: امروز با حضور شما بزرگان عزیز شاهد مراسم صلح و سازش و انس و الفت و اخوت هستیم، نتیجه این مراسم انسجام، اتحاد و یکپارچگی در بین مردم خواهد بود.
رزم برقراری صلح و سازش را طبق آیات و روایات برتر از یک سال عبادت روزه و نماز عنوان کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم به دنبال ایجاد صلح و سازش باشیم مگر در جایی که حرامی را حلال یا حلالی را حرام کنند و بهترین صدقه در نزد خداوند همین ایجاد صلح و برادری بین مردم بوده، زمانی که رابطه‌شان خراب شده و زمانی که از هم دور شده اند.
وی با تشریح سه موضوع اهمیت صلح و سازش، مروت و مردانگی و گذشت اولیای دم و زحمات و تلاش هایی که معتمدین و بزرگان برای صلح می کشند؛ افزود: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند «العفو تاج المکارم»، گذشت، تاج خصلت های والای انسانی است.
رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: احکام متعددی روزانه در دادگاه‌ها صادر می‌شود، قراردادهای مختلفی بین مردم منعقد می‌شود، اما عقود واحکام صلح و رضایت و بخشایش سرور همه احکام است.
رزم با بیان اینکه کسی که قدرت دارد گذشت می‌کند و می بخشد، تصریح کرد: خداوند بهترین بخشنده است، گناهان متعددی را بشر مرتکب می‌شود اما خداوند قادر گناهکار را می بخشد، خداوند بهترین رحم کننده است.
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان با تاکید بر اینکه مردم عشایر هنوز رسم و سنت دیرینه خون‌صلح و خون‌بس را بین‌شان حفظ کرده و برایش احترام خاصی قائل هستند، افزود: این مردم حرمت ریش‌سفیدان و بزرگان را نگه داشته و از آنها حرف شنوی دارند.
وی با بیان اینکه باید نیکی را با نیکی پاسخ داد، ادامه داد: اختلافی پیش آمده، کسی عصبانی شده و قتلی صورت پذیرفته است و کسی قصد قتل و فوت مقتول را نداشته است و طرفین نیز از بستگان همدیگر هستند که ادامه دادن این کینه جز وقوع قتل‌های پی در پی دیکر و دشمنی نیست. چرا نیاییم و این افراد را به صلح و سازش دعوت نکنیم؟
رئیس دادگستری لرستان با بیان اینکه برکت همراه ریش‌سفیدان و بزرگان است، اضافه کرد: صلح و سازش به نفع مردم بوده و افرادی که در این راه می‌کوشند نزد خدا کرامت دارند.
وی با تاکید بر اینکه شما همه مؤمنان عزیز برادر یکدیگر هستید، خداوند دستور می‌دهد به دنبال صلح و سازش بین یکدیگر باشید؛ افزود: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند «گذشت زکات پیروزی و زیور قدرت است».
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه کسانی که گذشت می‌کنند و از خون فرزندشان می گذرند قطعاً صاحب اجر و مزد و پاداش ارزشمند بهشت اخروی هستند، اظهار داشت: ترویج صلح و سازش از سیاست‌های راهبردی، محوری و اولویت دار ریاست معظم قوه قضائیه است، امیدواریم بتوانیم این سیاست را در کنار دیگر سیاست‌ها همچون تکریم ارباب رجوع، مبارزه با مفاسد اقتصادی، رسیدگی به پرونده‌های قدیمی و معوقه، رفع اطاله دادرسی و بیش از ۳۰ مورد سیاست قضائی پیگیری کنیم.
رزم در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: از دغدغه‌های مقام معظم رهبری موضوع انتخابات است و در سخنرانی‌ها و بیانات معظم له بیشتر تاکید بر حضور گسترده و باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی است، باید در سرنوشت خود دخالت کنیم و مشارکت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشیم، تصریح کرد: به فرد اصلح و کارآمد و مدیر جهادی که می‌تواند مشکلات را رفع کند رأی بدهیم و امانت را به اهلش بسپاریم.
رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات باعث تقویت امنیت و منافع ملی ما در جهان می‌شود، گفت: انتخابات مهمترین مجرای حاکمیت مردم سالاری دینی است و ما باید با حضور پر شور و شعور و با نشاط در انتخابات موجب سربلندی کشور و یاس و ناامیدی دشمن شویم.
وی به شاخصه های رییس جمهور از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تاکید بر حضور گسترده، حداکثری و باشکوه در انتخابات است.
رزم ضمن اشاره به اینکه مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را واجب عینی دانسته اند، ابراز داشت: نظر و فتوای مقام معظم رهبری فتوای ولی فقیه بر تمام مقلدین سایر مراجع تقلید نیز واجب است.
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک حکومت مردم بر مردم است و با مشارکت حداکثری، پایبندی به نظام اسلامی را ثابت خواهیم کرد باید در سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی خود دخالت کنیم و نباید بی تفاوت باشیم.
وی ادامه داد: با انتخاب فرد اصلح، پر شور و نشاط، ولایی، جهادی، مجرب، مرد عمل، مرد میدان، ارزشی، خدمت گذار، کارآمد و دلسوز و با حضور در انتخابات موجب اقتدار نظام اسلامی شویم.
رزم بیان کرد: مدیر بودن، عدالتخواه و ضد فساد بودن، امیدوار بودن، خوشنام، مرعوب نشدن در مقابل دشمنان، مردمی بودن، مقید به مسائل اخلاقی، تثبیت مواضع عزت آفرین نظام، کفایت داشتن، ضد فساد بودن، دارای برنامه بودن، معتقد به توانمندی داخلی، مردمی بودن، متدین بودن، تعهد داشتن، برخی از معیارهای فرد اصلح می‌باشد که باید مردم این ویژگی‌ها را در نظر داشته و در انتخابات شرکت کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا