یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: طی سال 1399 تعداد 418 نفر (340 مرد و 78 زن) در سوانح رانندگی محورهای درون و برون‌شهری و جاده‌های روستایی این استان جان باختند.
به گزارش یافته، حمیدرضا نظیفی سه‌شنبه 11 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار نشان‌دهنده کاهش 18.5 درصدی تصادف‌های منجر به فوت در استان لرستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ است.
وی ادامه داد: بی‌احتیاطی در حین رانندگی موجب کشته شدن 513 نفر(403 مرد و 110زن) از هم‌وطنان در محورهای درون و برون‌شهری و جاده‌های روستایی استان در  سال ۱۳۹۸ شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان بیان کرد:  7 هزار و 825 نفر (5987 مرد و 1838 زن) در تصادف‌های رانندگی سال گذشته در محدوده استان لرستان آسیب‌دیده و مورد معاینه بالینی پزشکی قانونی قرار گرفتند.
نظیفی با اشاره به کاهش 25 درصدی تصادف‌های جرحی در حوزه استحفاظی استان لرستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، تصریح کرد: 10 هزار و 494  نفر(7632مرد و 2862 زن) در سال ۱۳۹۸ برای انجام معاینات بالینی به دلیل مصدومیت در تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی استان لرستان مراجعه کردند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان اظهار داشت: شیوع کرونا و پای بندی مردم به دستورالعمل‌های کرونایی و ماندن در خانه در کنار اطلاع‌رسانی از عواقب رانندگی پرخطر تا حدی در کاهش تصادف‌های سال گذشته موثر بوده است.

 


سرجشمه: روابط‌ عمومی اداره‌ کل پزشکی‌ قانونی لرستان
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا