یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 با تحریف‌هایی که در جشن چهارشنبه‌سوری انجام گرفته می‌بینیم که متأسفانه سرور و شادمانی جای خود را به رعب و وحشت داده و اغلب شبی پر از حادثه را در آستانه عید نوروز برای مردم رقم می‌زند.
 این آتشی که افروخته می‌شود همواره قربانیان زیادی داشته و این نیروهای فداکار آتش‌نشان هستند که باید به دل حادثه بزنند تا خانواده‌ای داغدار نشود که در برخی موارد متأسفانه خود آن‌ها قربانی این معرکه می‌شوند.
 چهارشنبه‌سوری و گره‌اش با بیماری کرونا:
 واقعیت امر این است که مردم می‌خواهند در خانه بمانند و با تجمع نکردن از بروز حوادث ناشی از این جشن و گسترش این بیماری جلو گیری کنند.
 
 مهرداد فلاح، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه شب چهارشنبه‌سوری را پیش رو داریم کارکنان آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت بروز هرگونه حادثه به یاری شهروندان بشتابند.
وی در ادامه افزود: با برگزار نکردن این آئین خللی در آداب‌ورسوم مردم ایجاد نمی‌شود، در چنین شرایط خطرناکی که درگیر ویروس کرونا هستیم اگر اجتماعات مردم کاسته نشود افسوس بزرگ‌تری را در دل خواهیم گذاشت.
فلاح با اشاره به اینکه که امیدواریم شاهد ایجاد ترس و نگرانی در دل همشهریان نباشیم، بیان کرد: از برگزاری این آیین به‌صورت خطرناک و ناایمن بگذریم و آن را با فرهنگ احترام به خودمان گرامی داریم.
 وی افزود: از خانواده‌ها و والدین محترم انتظار داریم با آموزش و کنترل فرزندان خود در بحث رعایت حقوق شهروندی با شهرداری و آتش‌نشانی همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.
 مهرداد فلاح عنوان کرد: شهروندان عزیز از آتش زدن هیزم در حیاط منزل یا کوچه و معابر عمومی جدا خودداری کنند و فضای سبز و محیط زیست را در معرض نابودی قرار ندهند.
وی با بیان اینکه توصیه می‌شود این روزها خانواده‌‌ها کبریت، مواد و مایعات آتش‌زا را از دسترس کودکان و نوجوانان دور نگه دارند، تصریح کرد: وجود مواد منفجره در مجاورت سیستم گرمایشی و یا در هوای گرم باعث ایجاد انفجار یا اشتعال می‌شود بنابراین حتی از نگه‌داری مواد منفجره در دست یا جیب لباس‌ها نیز پرهیز شود.
 رییس آتش‌نشانی خرم‌آباد در پایان اظهار داشت: همشهریان عزیز در صورت بروز هر گونه حریق و حادثه، ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و پس از انتقال افراد به جای امن با تلفن 125 مرکز کنترل و فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تماس بگیرند و مراتب را با ذکر نشانی و نوع حادثه اطلاع دهند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا