یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کرونای انگلیسی در داخل استان در حال گردش است.
به گزارش یافته؛ دکتر مریم کوشکی صبح روز یکشنبه هفدهم اسفندماه در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: در شرایط موجود تنها راه پیشگیری و مبارزه با کرونای جهش‌یافته رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیش‌تر است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: سرعت انتشار ویروس کرونای جهش‌یافته بسیار بیشتر از کرونای معمولی است.
وی تصریح کرد: از این به بعد باید هر ابتلا را از نوع ویروس جهش‌یافته تلقی کرده و با تمرکز و دقت بالا مراقبت‌های لازم را در نظر بگیریم.
دکتر کوشکی با تأکید بر عدم حضور در مکان‌های شلوغ تا حد امکان و رعایت فاصله‌ی اجتماعی، ابراز کرد: برای پیشگیری بهتر است در مکان‌های پرازدحام علاوه بر ماسک‌های معمولی از ماسک‌های پارچه‌ای به‌صورت توأمان استفاده کنیم.
وی بابیان این‌که خطر جدی است، گفت: رعایت فاصله بین افراد حداقل به‌اندازه‌ی یک متر و نیم حتماً از طرف شهروندان رعایت شود.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: ایام نوروز پیش رو بسیار حیاتی و سرنوشت‌ساز خواهند بود.
وی افزود: دیدوبازدیدهای نوروز می‌تواند منجر به یک طغیان مرگ‌بار بیماری شود.
دکتر کوشکی تأکید کرد: مردم باید در این ایام مانند سال گذشته و حتی شدیدتر دیدوبازدیدها را منتفی و یا به‌صورت مجازی انجام دهند.
وی گفت: کرونای جهش‌یافته کودکان و نوجوانان را بسیار بیش‌تر از کرونای معمولی درگیر می‌کند.
وی ادامه داد: خانواده‌ها بهتر است برای سلامت فرزندان خود هم که شده حضور در مکان‌های عمومی را محدود و دیدوبازدید نوروز را منتفی کنند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در خصوص محدودیت‌های کرونایی در جلسه‌ی آینده‌ی ستاد استانی مبارزه با کرونا در استانداری لرستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا