یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بند 7 ماده‌واحده اصلاح احکام بودجه است که در آن آمده بود: «توزیع عادلانه بودجه استان‌ها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده بر اساس شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و رفاهی از جمله جمعیت، محرومیت و معکوس درآمد سرانه.» حذف شد.
به گزارش یافته، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بندهای ۷ و ۸ مصوبه برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه که درباره نحوه توزیع بودجه استانی بود، برای رفع ایرادات مدنظر شورای نگهبان حذف شدند.
محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور در این نشست با حضور طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و تعدادی از نمایندگان استان‌های کم‌تر برخوردار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این دومین نشست برای بررسی 9 ایراد شورای نگهبان نسبت به این مصوبه بود، ادامه داد: در جلسه قبل 7 ایراد اصلاح و رفع شد و در این نشست هم دو بند 7 و 8 که مراعا مانده بود، مورد بررسی و در نهایت حذف شد.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: برخی نمایندگان مجلس نسبت به بند 7 طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه که مربوط به نحوه توزیع بودجه استانی بود، اعتراضاتی داشتند که در این نشست بعد از بحث و بررسی مقرر شد، این بند در این طرح حذف شود و بعدا با انجام کار کارشناسی بیشتر در طرح بعدی اصلاح ساختار بودجه درج شود.
خدابخشی تصریح کرد: موضوع بررسی و تدوین طرح اصلاح ساختار بودجه یک موضوع مستمر در مجلس است و طرح‌هایی در این مورد به مرور ارائه خواهد شد، بنابراین این دو بند در حال حاضر کنار گذاشته شد. اکنون با رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به این مصوبه، گزارش آن به صحن علنی ارائه خواهد شد.
 



شایان ذکر است طی روزهای گذشته نمایندگان برخی استانها از جمله قالیباف رئیس مجلس به بند 7 ماده واحده اصلاح احکام بودجه اعتراض داشتند. در این طرح آمده بود: «توزیع عادلانه بودجه استانها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و رفاهی از جمله جمعیت، محرومیت و معکوس درآمد سرانه.»

انتقاد نمایندگان استان‌های محروم به این بند آن بود که حدود 18 استان ازجمله لرستان که برخی از آن‌ها جزو استان‌های محروم هستند، سهم کمتری از بودجه به خود اختصاص می‌دادند. به همین دلیل نمایندگان نامه‌ای را به شورای نگهبان فرستادند تا جهت رفع تبعیض و بی‌توجهی به توسعه مناطق محروم این مصوبه را رد کرده تا سهم سرانه درآمد در آن بدون در نظر گرفتن بودجه نفت لحاظ شود. در ادامه شورای نگهبان این مصوبه را رد کرد و خوشبختانه امروز بندهای ۷ و ۸ مصوبه برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه که درباره نحوه توزیع بودجه استانی بود، برای رفع ایرادات مدنظر شورای نگهبان حذف شدند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا