یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان گفت: یک هزار نفر با اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی به درآمد پایدار و کسب‌وکار مستقل می‌رسند.
رحیم بیرانوند در گفت‌وگو با یافته با بیان اینکه اجرای طرح ملی مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد اجرایی و واسطه‌ای واگذار شده است، اظهار کرد: سهمیه لرستان برای ایجاد شغل در قالب این طرح یک هزار متقاضی است.
وی اجرای این طرح را مشتمل بر سه فاز دانست و بیان کرد: طرح ملی مشاغل خانگی در فازهای تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان در فاز اول، شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان در فاز دوم و اتصال به بازار در فاز سوم عملیاتی می‌شود.
بیرانوند با اشاره به اینکه این طرح بسیار بازار محور است و نقش اصلی در این زمینه را پیشرانان ایفا می‌کنند، تصریح کرد: پیشرانان بر اساس معیارهای مشخص، از میان بخش خصوصی متبحر در حوزه بازار انتخاب می‌شوند که برای تولید کالای باکیفیت و ارزان‌قیمت از نیروی آموزش‌دیده در این طرح استفاده می‌کنند.
معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به هدف اجرای این طرح افزود: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هدف این است که متقاضیان به درآمد پایدار رسیده و صاحب کسب‌وکار مستقل شوند. همچنین متقاضیانی که توان تولید دارند ولی توان فروش ندارند، با معرفی به پیشران (تولیدکننده ماهر و توانمند) و وصل شدن به بازار و شبکه‌سازی، صاحب شغل و درآمد پایدار می‌شوند.
وی همچنین نقش پیشرانان (کارفرماها) در این طرح را بسیار کلیدی دانست و تصریح کرد: در واقع پیشران با ارائه آموزش‌های تخصصی بازار به متقاضی و عقد قرارداد فروش تضمینی، ضمن توانمندسازی متقاضی متناسب با نیاز و سلیقه بازار این اطمینان خاطر نسبت به بازاریابی و فروش محصول تولیدی را ایجاد می‌کند تا متقاضی دغدغه‌ای در این خصوص هم نداشته باشد.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا