یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس پلیس فتا استان لرستان از دستگیری شخصی که با سوءاستفاده از اعتماد کارمند بانک از حساب وی برداشت کرده بود، خبر داد.
به گزارش یافته، سرهنگ آرش ابراهیمی در تشریح این خبر گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا استان از برداشت مبلغی از حساب بانکی‌اش به‌صورت غیرمجاز خبر داد.
سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: با بررسی پرینت حساب شاکی مشخص شد مبالغی طی دو مرحله از حساب شاکی برداشت شده است.
وی ادامه داد: متهم با استتار خود از طریق یک مغازه طلافروشی اقدام به خرید طلا با کارت‌بانکی شاکی می‌نماید که با همکاری شاکی و به‌کارگیری روش‌های خاص پلیسی توسط کارشناسان این پلیس سرنخ‌های اولیه برای شناسایی متهم به دست آمد.
رئیس پلیس فتا لرستان گفت: شاکی در بازجویی‌های خود اظهار کرده بود که در آخر وقت اداری چند روز پیش شخصی با مراجعه به بانک درخواست صدور کارت حساب مجدد بانکی‌اش را داشت که متأسفانه به علت خرابی سیستم صدور کارت‌بانکی این کار میسر نبود ولی شخص مراجعه‌کننده با خواهش و تمنا که فرزندم در بیمارستان بستری‌شده و قرار است از شهرستان برایم پول واریز شود اصرار به صدور کارت را داشت، بنده نیز جهت رضای خدا و رفع مشکل ایشان کارت‌بانکی‌ام را به همراه رمز که فکر می‌کردم خالی است را در اختیارش قرار دادم تا بعد از اتمام کارش آن را به من بازگرداند که همان روز وام بانکی‌ام نیز به‌حساب واریز شده بود و من بی‌اطلاع بودم.
این مقام مسئول افزود: زمانی متهم در برابر مستندات قرار گرفت ضمن تائید بزه انتسابی علت برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی را وسوسه و رفع نیاز مالی‌اش بیان کرد.
سرهنگ ابراهیمی گفت: متأسفانه سهل‌انگاری و عدم جدیت در نگهداری نام کاربری و پسورد یکی از دلایلی است که موجب سوءاستفاده از حساب افراد می‌شود که می‌طلبد شهروندان نسبت به نگهداری اطلاعات محرمانه حساب بانکی خود اقدامات لازم را انجام دهند.
رییس پلیس فتا لرستان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را به پلیس فتا یا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
منبع: فتا لرستان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا