یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس فتا لرستان گفت: فردی که با دسترسی به اکانت کاربری اینستاگرام شاکی از مخاطبان کلاه‌برداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش یافته، سرهنگ آرش ابراهیمی رئيس پليس فتا استان لرستان در تشریح این خبر گفت: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر این ‌كه فردی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به نام کاربری و پسورد اکانت ایسنتاگرامش از مخاطبان درخواست وجه می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: با بررسی اکانت اینستاگرام شاکی مشخص شد که اکانت وی هک شده است که کارشناسان این پلیس با بازیابی اکانت، دسترسی فرد کلاه‌بردار به کاربری شاکی را غیرفعال کردند و همچنین با بررسی پیام‌های ارسال‌شده به مخاطبان مستندات لازم جهت شناسایی متهم را به دست آوردند.
این مقام انتظامی گفت: مستندات به‌دست‌آمده نشان می‌داد که تعدادی از مخاطبان با رویت پیام درخواست وجه از طرف کاربری شاکی اقدام به واریز وجه به شماره‌حساب اعلامی از طرف شخص هکر کرده بودند.
وی ادامه داد: متهم شناسایی‌شده که یک نوجوان بود با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد که زمانی در برابر مستندات قرار گرفت ضمن اعتراف به بزه انتسابی هدف و انگیزه خود را تامین نیاز مالی بیان کرد.
این مقام مسئول گفت: کاربران ضمن برقراری امنیت‌های لازم در خصوص عدم دسترسی غیرمجاز هکرها به کاربری شبکه‌های اجتماعی با ارتقاء سواد رسانه‌ای خود بخصوص در زمینه امنیت کاربری از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری کنند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی پليس فتا، ابراهیمی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را به پلیس فتا یا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا