یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه شهرستان خرم‌آباد وضعیت کنونی بازار و آشفتگی آن را غیرقابل‌قبول دانست.
موقعیت لرستان نیازمند نگاه ویژه استبه گزارش یافته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه شهرستان خرم‌آباد در پیام آدینه این هفته (7 آذرماه) با دعوت همگان به تقوای الهی به تفسیر آیه ۱۰۲ سوره آل‌عمران اشاره و اظهار کرد: مؤمن هر روز باید مرحله بالاتری را از کمال بپیماید.
وی با ذکر این مطلب که ایمان آوردن نیک و پسندیده است اما مهم‌تر از آن باتقوا ماندن و استمرار تقوا است، تصریح کرد: انسان باید بتواند تا آخر عمر مسلمان بماند و عاقبت‌به‌خیر بشود همان‌طور که هرکسی در سرنوشت خویش دخالت دارد و مکتب مترقی اسلام هم به شروع زندگی و هم به پایان زندگی توجه دارد.
حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری این مطلب که حضرت معصومه (س) از محدود امامزادگانی است که امام معصوم (ع) بر زیارت آن حضرت تأکید فرموده است، ادامه داد: بعضی از شخصیت‌ها قبل از اینکه به دنیا بیایند مأموریتی از جانب خدای متعال برای برافراشتن پرچم حقیقت توحید و خداپرستی دارند که نمونه آن «و ستد فن فیها امراه من اولادی تسمی فاطمة فمن زارها وَجَبَتْ له الجنة» «و به زودی در قم بانویی از فرزندان من به نام فاطمه (معصومه) دفن شود کسی که مرقد او را زیارت کند بهشت بر او واجب می گردد.» به عبارت دیگر حضرت معصومه (س) تجلی انوار چهارده معصوم به میزان ظرف وجودی اش است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر لزوم شکرگزاری وجود نعمت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در ایران تأکید کرد و با بیان این‌که باید خدا را به سبب وجود حرم نورانی آن حضرت شاکر باشیم، تصریح کرد: در روایتی از ائمه معصوم (ع) آمده است که اگر کسی حرم حضرت معصومه (س) را با معرفت زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود. این در حالی است که سیره علما و بزرگان، ادب و تواضع آنان در مقابل این بانو مکرمه که باید برای همه ما سرمشق باشد.
وی با بیان اینکه علامه طباطبایی روزه ماه رمضان را با بوسه بر ضریح حضرت معصومه (س) افطار می‌کرد، افزود: آیت‌الله مرعشی نجفی سال‌های طولانی پیش از اذان صبح برای عرض ارادت به این بانوی بزرگوار شرفیاب می‌شد.
شاهرخی با اشاره به شهادت آیت‌الله مدرس به جایگاه شخصیتی آن شخصیت انقلابی اشاره و با تأکید بر این‌که شهید مدرس در پنج دوره مجلس حضور پیدا کرده بود، ادامه داد: شهید مدرس در نطق‌های خود در مجلس با بیان سخنرانی‌های کارشناسی شده مورد توجه نمایندگان و مجموعه حکومت قرار گرفت این در حالی است که شهید مدرس در طول حضور خود در مجلس مخالفت خود را با زیاده‌خواهی‌های دولت‌های روسیه و انگلیس اعلام و در مقابل طاغوت رضاخانی ایستادگی می‌کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به مخالفت صریح شهید مدرس با خودفروختگان داخلی که مرعوب بیگانگان شده بودند و نیز مخالفت با کارهای غیرقانونی رضاخان اشاره کرد و با بیان این‌که شهید مدرس بدون انعطاف و نرمش با سوءاستفاده‌های رضاخان از جایگاه خود مخالفت می‌کرد، تصریح کرد: شهید مدرس دولت وقت را به خاطر بی‌کفایتی در حل مشکلات مردم موردانتقاد قرارداد و سرانجام توسط عوامل رضاخان دستگیر و به یکی از شهرهای مرزی به نام خواف تبعید و بعد از چند سال به کاشمر منتقل شد اما سرانجام در آذرماه سال ۱۳۰۶ در حالی که روزه‌دار بود او را مسموم و به شهادت رساندند.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی مملکت ادامه داد: آنچه امروز اقتصاد کشور و استان ما بدان نیازمند است. دانش‌محوری و تأمین اقلام موردنیاز کشور و استان است. این در حالی است که تکیه‌بر تولید باکیفیت داخلی و ریشه‌کنی فقر و محرومیت باید موردنظر قرار گیرد.
شاهرخی به ظرفیت کشاورزی در استان لرستان اشاره و با بیان این‌که برندسازی محصولات کشاورزی و مبارزه با رکود اقتصادی در استان لرستان با تکیه بر توان داخلی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: کاهش فاصله طبقاتی، نکوهش اسراف و تجمل گرایی، ایجاد زنجیره تولید، استفاده از ظرفیت نخبگان و بهره‌برداری از معادن به دور از خام‌فروشی نیاز اقتصاد کشور و استان لرستان است.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با ذکر این مطلب که اقتصاد مقاومتی، اقتصادی با تکیه بر توان داخلی اقتصادی است که با تکانه‌های نظام سلطه و تحریم‌های بیگانگان خللی در آن وارد نمی شود، ادامه داد: اقتصاد قوی اقتصاد مبتنی بر دانش و عدالت است و در کنار این دو، وجود نیروی انسانی جوان، منابع طبیعی فراوان، معادن کمیاب سنگ‌های قیمتی و موقعیت مهم جغرافیایی مولفه هایی است که می‌تواند نردبان پیشرفت و توسعه باشد.
 حجت الاسلام شاهرخی با بیان این‌که دشمنی نظام سلطه فقط در تحریم خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: جاسوسی، نفوذ فرهنگی، سست کردن اعتقادات و باورهای دینی و انقلابی مردم، آسیب‌های اقتصادی و ده‌ها مورد دیگر از دیگر توطئه‌ها و دشمنی نظام سلطه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی با یادآوری این مطلب که در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا و فشار اقتصادی بر مردم تمام دستگاه‌های امنیتی، خدمات‌رسان و نظارتی باید به وظیفه خویش عمل کنند، افزود: مردم با وجود بیماری کرونا می‌خواهند زندگی کنند، کسانی که بیمارند می‌خواهند زنده بمانند؛ لذا مسئولین و مدیران باید به گونه‌ای مدیریت کنند که زندگی بر مردم سخت و دشوار نشود.
وی وضعیت کنونی بازار و آشفتگی آن را غیرقابل قبول دانست و با بیان این‌که گرانی برای مردم سخت و غیرقابل توجیه است، خاطرنشان کرد: عده کمی، کم‌فروشی، احتکار، گرانفروشی و تقلب می‌کنند و ما نباید منتظر برطرف شدن آشفتگی بازار از راه تعادل عرضه و تقاضا باشیم بلکه متصدی تنظیم بازار مشخص هستند مانند صنعت معدن تجارت، اتحادیه‌‌های اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی که وظیفه ی رسیدگی به پرونده متخلفین را دارد.
شاهرخی با بیان این‌که بازرسان سازمان صمت باید به طور جدی به تنظیم بازار ورود کنند، اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز در این مرحله اخیر با جدیت ورود پیدا کرده و عملکرد آنان قابل تقدیر است هر چند تمام دستگاه‌های متولی باید به گران فروشی ورود پیدا کرده و وظیفه خود را انجام دهند.
شاهرخی با تقدیر از ورود قرارگاه ۱۷ ربیع‌الاول برای مبارزه با گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار کالا، ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرستان، بسیج مستضعفین و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در هفته های اخیر انبارهای مهمی از احتکار کالا را کشف کردند که کار آنان باعث تقدیر است و این قرارگاه باید به طور مستمر فعال باشد و این نظارت را شامل بقیه کالاهای مورد نیاز مردم بنماید.
وی در ادامه افزود در جلسه ای که روز چهارشنبه این هفته برگزار شد همه دستگاه‌های مرتبط بر این امر تأکید کردند که از تولید تا توزیع بر کالاهای مورد نیاز مردم نظارت خواهند کرد و مقرر شد تنظیم بازار و مبارزه با گرانفروشی و احتکار در تمام شهرهای استان اجرا شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر این که ائمه محترم جمعه در کنار فرمانداران و دیگر مسئولان به مردم اطمینان بدهند که کالا های مورد نیاز مردم در انبارها به وفور وجود دارد و از مرحله تولید تا توزیع کالاهای مورد نیاز مردم را در امر تنظیم بازار نظارت کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا