یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار شهرستان خرم‌آباد از آغاز طرح کنترل محله محور بیماری کرونا با عنوان طرح شهید سلیمانی به به‌صورت پایلوت و آزمایشی در مرکز جامع سلامت سمیه در منطقه علوی خرم‌آباد خبر داد.
به گزارش یافته، جعفر طولابی روز سه‌شنبه در مراسم آغاز اجرای این طرح افزود: این طرح مهم‌ترین بخش از طرح جامع مدیریت بیماری کرونا مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا است که تحت عنوان طرح شهید سلیمانی به شیوه محله محور و خانوار محور اجرا می‌شود.
 وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح شهر در قالب محلات مختلف بلوک‌بندی شده و تمام اعضا خانواده‌های آسیب‌پذیر و مبتلا در محلات تحت نظر و مراقبت قرار می‌گیرند و افراد آسیب‌پذیر و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند و حتی کسانی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
 وی خاطرنشان کرد: این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد و در سطح استان ما هم مقدمات آن فراهم‌شده است که در ساختار اجرای آن استاندار به‌عنوان فرمانده قرارگاه، دانشگاه علوم پزشکی جانشین و فرمانده سپاه استان نیز به عنوان فرمانده عملیات و با مشارکت جمعیت هلال‌احمر و در شهرستان‌ها هم با همین ساختار متناظر تعریف شده است.
 فرماندار خرم‌آباد گفت: در شهرستان‌ها نیز همین ساختار اجرا می‌شود که فرماندار، فرمانده سپاه مرکز بهداشت، هلال‌احمر و شهردار هسته اصلی و با مشارکت بسیجیان و کادر بهداشت و درمان و امدادگر و همه دستگاه‌ها و تشکل‌ها به‌صورت محله محور اجرا می‌شود.
 وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی اهداف و سیاست‌های مختلفی برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا و کاهش آلودگی و مهار بیماری دارد که مهم‌ترین هدف آن غربالگری افراد، انجام تست هوشمند، شناسایی بیماران و افراد آسیب‌پذیر، آموزش، حمایت‌های دارویی، درمانی و معیشتی برای خانواده‌های مبتلا و آسیب‌پذیر این ویروس است.
 وی خاطرنشان کرد: از امروز سه‌شنبه آغاز طرح در سطح شهرستان خرم‌آباد کلید خورده است و در روزهای آینده مناطق مختلف شهری با اولویت مناطق حاشیه‌ای شهر تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند.
 فرماندار خرم‌آباد همچنین در روز جاری ضمن بازدید میدانی از سطح شهر با سپاس و قدردانی از کسبه و بازاریان گفت: مردم و اصناف خوشبختانه دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا را به خوبی رعایت می‌کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا