یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پس از اینکه مجمع عمومی عادی سالیانه کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در نوبت اول و دوم به حد نصاب نرسید، مجمع فوق‌العاده (نوبت سوم) روز دوشنبه 26 آبان‌ماه ساعت 10 صبح به صورت مجازی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی کانون؛ رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در این جلسه با ارائه‌ی گزارشی از عملکرد هیات مدیره در سال گذشته اظهار داشت: یکی از معضلات ساختاری، استاندارد نبودن ساختار حسابداری کانون بود که با استخدام یک نیروی خبره به عنوان مدیر این واحد در حال حاضر این واحد به صورت استاندارد و کاملا حرفه‌ای به ارائه‌ی خدمت به کارشناسان مشغول است.
 حجت والیزاده به مشکلاتی از جمله عدم مغایرت‌گیری بانکی و نبود صورت‌های مالی استاندارد اشاره و تصریح کرد: در همین راستا با تصویب هیات مدیره، برای اولین بار از صورت‌های مالی سال 98 کانون توسط یک موسسه‌ی کاملا حرفه‌ای، حسابرسی به عمل آمد تا این روال در سال‌های آتی نیز در دستور کار کانون قرار گیرد و شفاف‌سازی مالی از ارکان ثابت حسابداری باشد.
 وی با تاکید بر اینکه هدف از بیان این مشکلات، زیر سوال بردن اقدامات مفید و ماندگار رؤسای پیشین کانون نیست، افزود: در همه‌ی دوران مدیریتی گذشته اقدامات مفید و ماندگاری صورت گرفته که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد و طبیعی است فرصت انجام برخی امور دیگر هم وجود نداشته و ما باید مکمل روند خوب گذشته باشیم و در همین راستا گام برمی‌داریم.
 والیزاده با بیان اینکه هیچ کدام از پرسنل اداری کانون دارای پرونده استخدامی نبوده‌اند، عنوان داشت: برای اولین بار برای کارکنان اداری کانون، احکام پرسنلی و کارگزینی تهیه شده است.
 تکمیل پرونده، برگزاری آزمون شفاهی و اسکن مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون سال 98 کارشناسی رسمی دادگستری از دیگر مورادی بود که حجت والیزاده به آن اشاره کرد و گفت: به زودی کمیسیون ماده 13 کانون تشکیل و مصاحبه‌ی این دسته از پذیرفته‌شدگان نیز به انجام می‌رسد که خوشبختانه از این حیث در بین کانون‌های کشور دارای سرعت عمل مناسبی بوده‌ایم.
 تعیین تکلیف کارآموزان سال 95 نیز از دیگر مباحثی بود که رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در مورد آن‌ها خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته فرایند اعطای پروانه کارشناسی این عزیزان انجام نشده بود، با روی کار آمدن هیات مدیره جدید، تعیین تکلیف آن‌ها در دستورکار قرار گرفت که متاسفانه همزمانی این تصمیم با شیوع کرونا و شکل گرفتن وضعیت خاص در استان باعث گردید این کار باز هم به تعویق بیفتد.
 وی افزود: از آنجا که با تاکید شورای عالی باید پیش از اعطای پروانه کارشناسی، دوره‌ی آموزشی برای کارآموزان مورد نظر برگزار می‌شد، هیات مدیره کانون تلاش نمود با رایزنی‌های گسترده، دوره آموزشی مذکور به صورت مجازی برگزار شودد که متاسفانه عدم وجود زیرساخت‌های مناسب و کندی اینترنت استان باعث گردید این دوره نیمه‌تمام مانده و علیرغم همه‌ی تلاشی که صورت گرفت به سرانجام نرسد.
 والیزاده اظهار داشت: از آنجا که چشم‌انداز روشنی در خصوص عادی شدن شرایط استان به واسطه‌ی شیوع کرونا وجود نداشت و از طرف دیگر روا نبود فرایند تعیین تکلیف این عزیزان باز هم به تاخیر بیفتد، با تقسیم‌بندی آنها به گروه‌های کوچک و با رعایت همه‌ی پروتکل‌های بهداشتی، دوره آموزشی مورد نظر به صورت حضوری در 10 روز برگزار گردید.
 رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان بیان داشت: از آنجا که تعداد کارآموزان سال 95 قابل توجه بود، برای برگزاری مراسم اتیان سوگند آن‌ها رایزنی‌های لازم به انجام رسید تا این مراسم در فضای باز و با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود که علیرغم اطلاع‌رسانی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، در ساعت‌های پایانی با مخالفت ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفت و ناگزیر با همان روش قبلی در قالب گروه‌های محدود، مراسم مربوطه برگزار گردید تا پیش از این پروسه‌ی اعطای پروانه‌ی آن‌ها با تاخیر مواجه نشود.
 حجت والیزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش آمار شکایت از کارشناسان گفت: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید که بسیاری از این شکایت‌ها صرفا به این خاطر انجام می‌شود که هزینه‌ای برای شاکی ندارد و به همین دلیل و البته بعضا با تحریک برخی وکلا، شکایت از کارشناس در دستور کار قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل و برای کاستن از تبعاتی که ممکن است این شکایت‌ها برای کارشناسان گرامی داشته باشند، با تصویب هیات مدیره جناب آقای ناصر عبدالهی به عنوان مشاور حقوقی کانون انتخاب گردید که سال‌ها مسئول کمیسیون ماده 13 استان و گزینش کارشناسان بوده است.
 وی افزود: ایجاد واحد روابط عمومی کانون از دیگر اقدامات هیات مدیره بوده که به شدت خلاء آن احساس می‌شد و در حال حاضر خوشبختانه اخبار کانون به شکل درخوری در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استان بازتاب دارد.
 اصلاح سیستم ارجاع کارشناسی با به‌روزرسانی نرم‌افزاری و سیستماتیک نمودن آن از دیگر مواردی بود که رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان به آن اشاره و تصریح کرد: تلاش‌مان این است که انصاف بر این امر حاکم باشد و خوشبختانه تاکنون نیز بازتاب خوبی از سوی کارشناسان داشته است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا