یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این یک واقعیت است اگر ورود ارباب رجوع به فلان اداره در شرایط فعلی شیوع کرونا ممنوع شود بایستی با یک رویکرد ایجابی و از قبل، ساختارهای اداری غیرحضوری انجام امورات ارباب رجوع در آن اداره فراهم شده باشد.
بیش از 50 سال است در ساختار اداری ما، مراجعه حضوری ارباب رجوع، یک اصل است و به همین علت، بخشی از سازمانها و ادارات هنوز براساس همان قاعده سنتی، عمل می‌کنند.
نیاز است دست به تغییر و تحول زد؛ نیاز است اصل را بر انجام خدمات به صورت تلفنی، به صورت پستی، به صورت اینترنتی و سایر روش‌های غیرحضوری در این وضعیت گذاشت.
طبیعی است مردم هم تمایل ندارند در شرایط فعلی به ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها، سازمان‌های خدمات‌رسان  (آب، برق، تلفن و ... )مراجعه کنند اما وقتی، کار ارباب رجوع، به جز با مراجعه حضوری، رتق و فتق نمی‌شود چه باید کرد؟
دهه‌هاست مفهوم دولت الکترونیک را به صورت اقدام فراگیر، جدی‌ نگرفته‌ایم و الان به یک‌باره بایستی همه ساختارها را برمعیار ضرورت‌های مبارزه با کرونا، از حضوری به غیرحضوری تبدیل کنیم.
ما چاره‌ای نداریم جز آنکه به سرعت دست به تغییرات در ساختارهای اداری مرتبط با انجام امورات ارباب رجوع بزنیم.
این تغییرات هم فقط کار یک مدیر در سطح یک استان نیست؛ بلکه بایستی مراحل، فرایندها و روندهای نظام اداری کشور به صورت سراسری تغییر کنند.
 
✍️ شهرام شرفی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا