یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان با بیان اینکه کانون کارشناسان رسمی دادگستری ظرفیت بزرگی برای استان است، اظهار داشت: باید از این ظرفیت برای توسعه‌ی استان استفاده کنیم و بر همین اساس از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که فقط از کارشناسان رسمی دادگستری استفاده نمایند.
به گزارش روابط عمومی کانون؛ سید موسی خادمی در دیدار اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، با تاکید بر اینکه کارشناسان کانون چکیده‌ای از نخبه‌ترین و متخصص‌ترین آدم‌های هر رشته هستند، گفت: برای استفاده از این ظرفیت به زودی در قالب ابلاغ بخشنامه، همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان را ملزم به استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری خواهیم نمود.
وی افزود: البته انتظار می‌رود کارشناسان رسمی دادگستری نیز از پذیرش ارجاع مستقیم امر کارشناسی خارج از کانال کانون امتناع کنند و خود را ملزم به رعایت قوانین تشکیلات متبوع‌شان بدانند.
خادمی با تاکید بر لزوم همه‌جانبه‌نگر بودن کارشناسان رسمی دادگستری افزود: همه‌جانبه‌نگری و مصلحت‌اندیشی کارشناسان می‌تواند به توسعه‌ی استان کمک کند.
استاندار لرستان تصریح کرد: در همین زمینه انتظار داریم کارشناسان رسمی دادگستری با کلان‌نگری در زمینه‌ی تحقق توسعه‌ی استان یاریگر ما باشند و مسئولیت اجتماعی‌شان را به خوبی ایفا نمایند.
خادمی به ضرورت وجود فهم عمومی در جامعه‌ی کارشناسی تاکید و عنوان داشت: در نظر داشتن مصلحت عمومی کشور و استان به هیچ عنوان منافاتی با رعایت قوانین ندارد و با فهم عمومی و درایت و همه‌جانبه‌نگری می‌شود در راستای تحقق توسعه‌ی کشور و استان گام برداشت.
 
اگر سرمایه‌گذاری بر مبنای کارشناسی درستی انجام می‌گرفت وضعیت بهتری داشتیم
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان هم در این دیدار گفت: اگر سرمایه‌گذاری بر مبنای کارشناسی درستی انجام می‌گرفت وضعیت بهتری داشتیم و امروز بسیاری از مشکلات اساسا وجود نداشت.
حجت والیزاده اظهار داشت: کارشناسان رسمی دادگستری سربازان توسعه‌ی استان هستند و باید از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.
وی با اشاره به تاکیدات دین اسلام مبنی بر رجوع به کارشناس افزود: در کلام وحی به صراحت آمده که اگر نمی‌دانید از اهل ذکر بپرسید.
والیزاده تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم بارها در سخنرانی‌هایشان به اهمیت رجوع به کارشناس تاکید داشته‌اند و در آخرین مورد در زمینه‌ی برگزاری مراسمات دینی در زمان شیوع کرونا به صراحت فرمودند تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستند.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنانش گریزی به پیشینه‌ی کانون زد و عنوان داشت: در حال حاضر کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان 450 کارشناس دارد که پس از پذیرش کارشناسان جدید تا پایان سال جاری تعداد آنها به بیش از دو برابر خواهد رسید که در بیش از 40 رشته‌ی مختلف فعالیت می‌کنند و با اطمینان اعلام می‌کنم به هیچ عنوان کمبودی در این زمینه نداریم.
والیزاده با بیان اینکه انتظار داریم کانون در جلسات مختلف مرتبط با حوزه‌ی کارشناسی حضور داشته باشد، بیان داشت: این امر باعث باز شدن پای مباحث کارشناسی به موضوعات مختلف و تبع سرانجام نیک طرح‌ها و پروژه‌ها برای توسعه‌ی استان می‌شود.
به گزارش روابط عمومی کانون، وی با اشاره به مشکلات موجود حوزه‌ی کارشناسی گفت: بر اساس ماده 18 قانون کارشناسان رسمی دادگستری و همچنین ماده 257 آیین دادرسی مدنی به صراحت به امر ارجاع کارشناسی به کارشناسان رسمی اشاره شده که متاسفانه در بسیاری از موارد به کارشناسان خبره ارجاع داده می‌شود.
والیزاده افزود: بر خلاف کارشناسان رسمی دادگستری که علاوه بر اتیان سوگند کارشناسی، دارا بودن پروانه کارشناسی و پرداخت مالیات، در صورت تخلف باید پاسخگوی مرجع رسیدگی کننده در دادگاه انتظامی هم باشند، کارشناسان خبره فاقد موارد ذکر شده هستند و ارجاع امر کارشناسی به آن‌ها کاملا خلاف قانون است.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان ارجاع مستقیم امر کارشناسی به کارشناس رسمی دادگستری را هم از دیگر مشکلات حوزه‌ی کارشناسی برشمرد و تصریح کرد: تجربه نشان داده این امر مفسده‌انگیز است.
وی با تاکید بر  استقلال کانون و غیر دولتی و غیر انتفاعی بودن ساختار آن افزود: هزینه‌های جاری کانون اعم از هزینه‌های جاری و کارکنان آن تنها از محل اخذ 5 درصد دستمزد کارشناسان است که در صورت ارجاع مستقیم امر کارشناسی به کارشناسان، این حق ضایع می‌شود.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا