یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم‌آباد گفت: بازديد گردشگران قلعه فلك‌الافلاك در نوروز سال 92 بي‌نظير بوده است.

به گزارش يافته به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي لرستان، مسعود نعمتی‌نيا با اشاره به روند بازدیدها از قلعه تاریخی فلک الافلاک اظهار داشت: طی تعطیلات نوروزی امسال بيش‌ترين حضور گردشگر را در قلعه فلك‌الافلاك داشته‌ايم به نحوي كه با سال‌هاي قبل قابل مقايسه نيست.

وی با اشاره به تشکیل صف‌های طولانی برای ديدن قلعه فلک الافلاک در ورودي اين اثر تاريخي عنوان کرد: تعداد نیروهای در نظر گرفته شده برای بلیط‌فروشی سه برابر شده ولی همچنان شاهد تشکیل صفوف طولانی علاقه‌مندان هستیم.

سرپرست قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای افزایش بازدیدها از قلعه طی امسال عنوان کرد: نورپردازی قلعه و سامان‌دهی موزه‌های مردم‌شناسی و باستان‌شناسی از جمله‌ي این فعالیت‌ها بوده است.

قلعه فلک‌الافلاک بر بلندای تپه‌ای باستانی و طبیعی در مرکز شهر خرم آباد واقع شده و دارای 8 برج و 2 حیاط مستطیل شکل است.

ارتفاع بلندترین دیوار این قلعه سترگ و باشکوه تا سطح تپه 5 متر و 22 سانتی‌متر و مساحت کلی آن 5 هزار و 300 متر مربع و پلان بنای این قلعه تاریخی به صورت 8 ضلعی نامنظم است.

معماری شگفت‌انگیز قلعه فلک‌الافلاک موجب شده که این قلعه تاریخی و باستانی لرستان از سوی بسیاری از کارشناسان به عنوان یکی از شاه‌کارهای مهندسی و معماری دنیا شناخته شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا