فرماندار خرم‌آباد گفت: با توجه به اعلام شرایط قرمز کرونا مدارس و آموزشگاه‌های این شهرستان ۲۷ اردیبهشت بازگشایی نخواهد شد.
جعفر طولابی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس اعلام ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا مقرر شده مدارس در ۲۷ اردیبهشت بازگشایی و برای دانش آموزان رفع اشکال شود اما به دلیل شرایط ویژه کرونا در شهرستان خرم‌آباد، بازگشایی مدارس شهرستان تا پایان ماه مبارک رمضان انجام نخواهد شد.
وی ادامه داد: پس از ماه مبارک با توجه به شرایط روز در خصوص بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی گفت: ستاد استانی مقابله با کرونا اختیاراتی به فرمانداران واگذار کرده تا متناسب با شرایط تصمیم‌گیری کنند و بر همین اساس فردا چهارشنبه با برگزاری شورای اداری شهرستان تصمیم‌گیری نهایی در خصوص محدودیت‌های جدید اعمال و اعلام می‌شود.
فرماندار خرم‌آباد با تأکید بر تشدید نظارت بر فعالیت اصناف افزود: ارباب‌رجوع ادارات و بانک‌ها بدون تجهیزات بهداشتی ماسک و دستکش حق ورود ندارند و در غیراینصورت از مراجعه آن‌ها به دستگاه‌ها ممانعت خواهد شد.
طولابی بیان کرد: همچنین خدمات حضوری ادارات باید به حداقل برسد، کارکنان ملزم به رعایت نکات بهداشتی شوند و زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و گندزدایی داخل و پیرامون ادارات با جدیت رصد می‌شود.
وی اظهار داشت: ورود به اماکن اقامتی، تاریخی، گردشگری، پارک‌ها و بوستان‌ها و برگزاری مراسم ترحیم، تشییع و عروسی همچنان ممنوع است و آرامستان ها باید توسط شهرداری کنترل شوند.
فرماندار خرم‌آباد گفت: در شب قدر تنها مکان عمومی برای برگزاری مراسم مصلی الغدیر خرم‌آباد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و برگزاری مراسم در پادگان امام حسین (ع) مشروط به تصمیم سپاه است.
طولابی در خصوص احتمال اعمال محدودیت در ورودی‌های خرم‌آباد نیز بیان کرد: این شهر نقطه مرزی با استان‌های هم‌جوار ندارد و بنا بر تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا مقررشده شهرهایی که در کنار استان‌های همسایه هستند به تشخیص فرمانداران در این راستا تصمیم‌گیری نمایند.

مدارس خرم‌آباد ۲۷ اردیبهشت بازگشایی نمی‌شود