معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در جلسه ساماندهی و انتقال مراکز خرید و جمع‌آوری پسماند و ضایعات گفت: طرح راه‌اندازی سایت مراکز ضایعاتی لرستان نیازمند مطالعه و کارشناسی دقیق است.
به گزارش یافته، محمود ثمینی بیان کرد: در راستای ساماندهی و انتقال مراکز ضایعاتی تهیه و ایجاد طرحی مشخص و با تعریف‌های لازم ضرورت دارد و به همین منظور این طرح باید با مطالعه و کارشناسی دقیق توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی و پیگیری شود.
وی بابیان اینکه تهدید ضایعات در سطح شهرها باید به فرصت تبدیل و موجب درآمد زایی شود، اظهار داشت: راه‌اندازی تخصصی و کارشناسی این طرح بهره وری در این حوزه را افزایش می‌دهد و همچنین اقدام مناسبی در جهت ساماندهی مراکز ضایعاتی و مانع از نارضایتی همسایگان این صنوف مراکز می‌شود.
ثمینی ادامه داد: مکان‌یابی و توجه به مسایل زیست محیطی در راه‌اندازی این سایت بسیار حائز اهمیت است و از طرفی توجه به برنامه‌های شهرداری در امر مدیریت پسماند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اکنون تعدادی از این مراکز دارای پروانه کسب هستند، عنوان کرد: با ایجاد مکان مناسبی برای ساماندهی مراکز ضایعاتی در خرم‌آباد مابقی مراکز نیز جهت کسب مجوز اقدام می‌کنند و تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت که در این راستا در نظر گرفتن تمام جوانب و شرایط لازم برای این واحدها لازم است.
وی با تاکید بر ضرورت مطالعه دقیق و تهیه طرح کارشناسی در این راستا ادامه داد: دریافت مجوز کسب برای متقاضیان آزاد است اما این واحدها باید ضوابط و شرایط لازم را رعایت کنند و استانداردسازی‌های لازم در جهت ایجاد انبار و سایر موارد رعایت شود.
ثمینی با توجه به اینکه اکنون برخی مراکز ضایعاتی در سطح شهرها شرایط بهداشت محیط را ندارند اظهار داشت: این صنوف نباید سلامت و زندگی مردم را به مخاطره اندازند به همین منظور ایجاد سایتی با شرایط لازم و استانداردها برای این مراکز اقدام مناسبی است که باید مورد کارشناسی قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: راه‌اندازی این سایت باید به گونه ای باشد که در آینده مشکلاتی را برای صاحبان مراکز ضایعاتی و دیگر افراد جامعه به دنبال نداشته باشد.
وی اظهار داشت: در این راستا خرد جمعی و کارشناسی‌های لازم توسط اعضا و دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید انجام شود و این طرح تضادی با طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری و طرح تفکیک زباله نداشته باشد.
در این جلسه مصوب شد، با هماهنگی فرمانداری خرم‌آباد ظرف مدت ۱۰ روز شهرداری آمادگی خود را برای اجرای طرح مدیریت پسماند و دیگر طرح‌های موجود در خصوص تفکیک زباله از مبدا به فرمانداری اعلام کند و همچنین سازمان صمت نیز طرح مطالعاتی انتقال صنوف را تعریف و در کمیته کارشناسی بررسی کند.
 

اولتیماتوم 10 روزه برای اجرای طرح مدیریت پسماند در خرم‌آباد