یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: در سال جاری در راستای سنت حسنه وقف، ۶۰ موقوفه جدید در استان لرستان ثبت شده است.
به گزارش یافته، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد طباطبایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای حفظ موقوفات نیز امسال ۳۶۱ رقبه سنددار شده‌اند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد بیش از ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اکنون نیازهای روز جامعه مانند بحث علم و فناوری، کمک به تهیه جهیزیه برای دختران نیازمند، کمک به حوزه‌های علمیه، کمک در راستای تأمین هزینه تحصیل دانش آموزان، طلاب و دانشجویان بی‌بضاعت و همچنین وقف در زمینه تامین نیازهای درمانی جامعه و موضوعاتی از این قبیل می‌طلبد که وقف‌های بیشتری در این زمینه‌های صورت گیرد.
طباطبایی گفت: البته در سطح استان مراکز درمانی موقوفه‌ای نیز وجود دارد که از جمله این مراکز می‌توان به بیمارستان و زایشگاه عسلیان، مرکز تشخیص سرطان بروجرد و موقوفاتی از این قبیل اشاره کرد که البته با توجه به نیاز امروز جامعه جوابگوی عامه مردم نیست و این موضوع از اولویت‌های نیازهای وقف در جامعه می‌باشد.
وی افزود: در ادارات اوقاف هر شهرستان و همچنین در بقاع متبرکه سطح استان مراکزی با عنوان مرکز مشاوره وقف وجود دارد که توصیه می‌شود خیرین واقفین قبل از ثبت ملک خود به‌عنوان موقوفه حتماً به این مراکز مراجعه نموده و با توجه به نیاز روز نیت وقف خود را انتخاب نمایند.
مدیر کل اوقاف لرستان عنوان کرد: توصیه می‌کنیم واقفین حتما وقف خود را در ادارات اوقاف که به‌عنوان تنها مرجع ذیصلاح در این خصوص شناخته می‌شود ثبت نمایند که مبادا عدم ثبت موقوفه، در آینده باعث تضییع و از بین رفتن موقوفه شود.
طباطبایی با اشاره به اهمیت ثبت وقف بیان کرد: از افراد متمکن و خیرین تقاضامندیم جهت جاودانگی مال و نام خود و همچنین با توجه به خیرات و برکات ساری و جاری وقف، در زمان حیات خود قسمتی از اموالشان را وقف کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا