یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد از برنامه شورای شهر برای پیشگیری و مبارزه موثر با فساد مالی در این دستگاه خبر داد.
به گزارش یافته، علی‌محمد صالحی نسب در نشست فوق‌العاده این شورا، گفت: به دنبال تصویب سازوکاری هستیم که بر طبق آن‌کسانی که فسادهای مالی را در شهرداری افشا می‌کنند از پاداش‌ها و مزایای خاصی برخوردار شوند
صالحی نسب خاطرنشان کرد: شورای شهر خرم‌آباد برای مبارزه با فساد عزمی جدی دارد و تصویب این طرح که اصطلاحاً به آن طرح سوت زنی می‌گویند می‌تواند اقدام مؤثری در این راستا قلمداد شود
وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا، برای حمایت از افشاگران فساد و تشویق آن‌ها، قوانینی با عنوان حمایت از سوت‌زنان فساد (اولین افرادی که گزارشی از یک فساد یا تخلف مالی ارائه می‌دهند) وجود دارد که طبق بررسی‌ها، بهترین سازوکار مقابله با فساد همین کار است
شایان ذکر است شورای شهر خرم‌آباد بعد از شورای شهر مشهد دومین شورایی است که تصمیم دارد چنین طرحی را به تصویب برساند
 
 
تصمیم شورا برای ارتقاء شفافیت مالی شهرداری
زهرا نظری رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد هم از تصمیم شورای شهر برای استقرار نظام پاسخگویی و شفافیت مالی در شهرداری خبر داد و گفت: کمیسیون برنامه‌وبودجه‌ی شورا درصدد اصلاح نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ای و هم‌چنین فراهم کردن بسترهای لازم برای ارتقاء شفافیت و پاسخگویی مالی شهرداری است.
نظری ادامه داد: به همین منظور و برای ایجاد سازوکار لازم برای نظارت بهتر شورا بر امور مالی شهرداری‌ها، پیشگیری و برخورد با متخلفین، برای اولین بار کمیته‌ی حسابرسی شورا ذیل کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تشکیل شده است.
 
 

فساد احتمالی در شهرداری را خبر دهید و پاداش بگیرید


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 بسیج فعال 1398-08-16 08:40
بعضی اعضای شورای شهر!!!
بسم الله، منتظر عکس العمل شما هستیم...
نقل قول کردن
#2 مادرید 1398-08-16 11:44
از قدیم گفتند کد خدا را ببین ده را ....؟
اگه افراد شایسته و پاکدست را انتخاب کنیم اینگونه موارد و موازی کاری نیاز نیست؟(آقایان)شو رای شهر اولا هر سازمانی یک واحد حراست و رسیدگی به شکایات داره؟اگه قرار هست با اینگونه روشهای شما مملکت اداره بشود بهتر هست اول واحد حراستها و واحد شکایات دستگاها را منحل فرمایید؟واحد حراست و شکایات وظیفه اصلی و ذاتی اش چیست؟؟دوما هر حوزه ای یک معاونت داره اگه افراد مورد اعتماد و شایسته و توانمند را بر اساس تعهد و توان و تخصص انتخاب کنیم نیاز به مچ گیری نیست؟چون کم نیست واحدهای نظارتی همانند ذیحسابی ،حراست ،سازمان بازرسی ،دیوان محاسبات وعلی برکت العالی..سوما وظیفه اعضا شورای شهر چیست ؟
نقل قول کردن
#3 مادرید 1398-08-16 11:45
اولا برای مبلمان شهری ،کم کردن گره ترافیکی ،ترمیم مکانهای حادثه خیز همانند رودخانه ها و پل ها چه اقدامی فرموده اید؟به نظر میرسد ایجاد شورای شهر خودش معضلی بر هزاران معضلی هست که خرم آباد و مردمش دارند با آن دست و پنجه ... می کنند؟؟؟؟
اعضا محترم شورای شهر لطفا در همین سایت یافته مدارک خودتان و رشته های تحصلیتان را برای عموم مردم منتشر فرمایید.ضمنا سوابق تجربی خودتان را هم منتشر فرمایید؟؟؟؟
نقل قول کردن
#4 احمد 1398-08-16 15:06
فساد احتمالی شورای شهری ها چطور؟
نقل قول کردن
#5 تارا 1398-08-16 18:47
ظاهراجناب عضو شورا جای آقای ریسی نشسته
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظهرابی 1398-08-16 18:54
من پاداشی نمیخوام لطفا به موضوع زمین های خیراباد جنوب خرم اباد منطقه تمدنها رسیدگی کنید که زمین دیگران{ورثه مرحوم زمانی} توسط شهرداری به دیگران واگذار و انها هم زمینها را به مردم بدبخت فروخته اند.
نقل قول کردن
#7 ...... 1398-08-16 22:02
د ما دروع داسی وه دسه عقرو
نقل قول کردن
#8 معلم 1398-08-16 22:02
شورای شهر لطفا از خودتان شروع کنید از اصلاح قوانین و بی قانونیها از سفارشات از زد و بندها و...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا