یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل هواشناسی لرستان از ادامه بارش‌ها در لرستان تا پنجشنبه ۹ آبان ماه خبر داد.
به گزارش یافته، بهروز مرادپور بر اساس نقشه‌های هواشناسی امروز دوشنبه ۶ آبان ماه ۹۸ کماکان شاهد فعالیت سامانه بارشی بر روی منطقه خواهیم بود که برای همه نقاط به‌ویژه نورآباد، شمال کوهدشت، رومشکان، نواحی از پل‌دختر، چگنی، خرم‌آباد، نواحی از بروجرد و دورود دارای کمینه بارش 10 و بیشینه 20 میلی‌متر خواهیم بود؛ که بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ می‌باشند.
مرادپور افزود: به‌صورت نقطه‌ای بارش به بیش از 20 میلی‌متر هم خواهد رسید و طی روز سه‌شنبه غالباً در ساعات بعدازظهر و غروب شاهد افزایش ابر و بارش‌هایی به‌صورت رگباری و پراکنده با کمینه و بیشینه بارش 2 تا 6 میلی‌متر خواهیم بود.
وی افزود: در روز چهارشنبه شرایط ناپایدار منطقه تقویت‌شده و از همان ساعات قبل از ظهر برای همه نقاط بخصوص نورآباد، کوهدشت، خرم‌آباد، چگنی، الشتر و بروجرد، درود و نواحی از الیگودرز و شول‌آباد دارای کمینه و بیشینه بارش 10 تا 15 میلی‌متر خواهند بود.
مدیر کل هواشناسی لرستان بیان داشت: روز پنجشنبه بارش خاصی نخواهیم داشت فقط در بعدازظهر نواحی جنوب شرق احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.
وی در پایان گفت بر اساس جدیدترین خروجی مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی از روز جمعه لغایت سه‌شنبه هفته بعد جوی آرام بر منطقه حاکم خواهد بود. شایان‌ذکر است احتمال تغییر در الگوهای جوی در روزهای آینده محتمل هست.
 
میانگین بارندگی سال زراعی لرستان از ۴۹ میلی‌متر فراتر رفت
 مدیرکل هواشناسی استان لرستان از افزایش ۱۴ الی ۲۶ درصدی بارش‌های سال زراعی امسال نسبت به سال قبل در تمام شهرستان‌های استان خبر داد.
بهروز مرادپور در جلسه دیسکاشن مرکز پیش‌بینی گفت بارندگی‌های سال زراعی امسال در کل استان بالاتر از نرمال بوده که بیشترین درصد افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه در سال قبل در شهر دورود به میزان ۲۵ درصد و کمترین آن در پل‌دختر با رشد ۱۴ درصدی بوده است.
 وی میانگین بارندگی‌های سامانه‌ی اخیر در ۴۸ ساعت گذشته (۴ و ۵ آبان ۹۸) استان را ۱۹ میلی‌متر اعلام نمود و در ادامه گفت بیشترین بارش سال زراعی امسال از اول مهر تا ششم آبان ماه ۹۸ در نورآباد به میزان ۷۳ میلی‌متر و کمترین مقدار در ایستگاه شهر پل‌دختر به میزان ۱۳ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

خبر فوری: وقوع سیل در روستاهای جنوبی خرم‌آباد

بارندگی‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد/ میانگین بارندگی سال زراعی لرستان از ۴۹ میلی‌متر فراتر رفت

دیدگاه‌ها  

#1 انقلابی 1398-08-06 19:15
خداراشکر ممنون از اطلاع رسانی خوبتات
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا