یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجيد كيان پور, معاون, عمراني, استانداري لرستان, يافتهمعاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ارتقای کیفی طرح‌های عمرانی و اجرای طرح‌ها به صورت علمی و کارشناسی هدف و اولویت نخست مجموعه مدیریت ارشد اجرایی استان به ویژه معاونت عمرانی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری، مهندس "مجيد کیان‌پور" در جلسه شورای فنی استان که با موضوع مسکن مهر برگزار شد، افزود: بررسی کیفیت اجرای طرح‌ها و رفع نواقص اجرایی در طرح‌های عمرانی از اهداف شورای فنی لرستان است که از این پس با دقت و جدیت انجام خواهد شد.

وی با بیان این که فرصت آزمون و خطا در لرستان وجود ندارد، اظهار داشت: مقوله‌ي مسکن فرابخشی بوده و متعلق به دستگاه خاصی نیست و باید با مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط عینیت پیدا کند.

وی تصریح کرد: ساخت 45 هزار واحد مسکن مهر به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی در لرستان محسوب می‌شود که برای اجرای کامل و مطلوب این طرح عظیم بایستی از ظرفیت جامعه مهندسان استان به خوبی استفاده شود.

کیان‌پور اضافه کرد: کیفیت طرح‌ها فدای کمیت آن‌ها نخواهد شد و به همین منظور طرح بزرگ مسکن مهر در لرستان باید با حساسیت و دقت نظر بیشتری نسبت به سایر طرح‌ها پی‌گیری و اجرا شود.

وی گفت: به منظور رفع برخی نواقص طرح مسکن مهر لرستان باید کمیته نظارت متشکل از راه و شهرسازی و نوسازی مدارس و سازمان نظام مهندسی بررسی دقیقی از روند اجرای این طرح‌ها انجام داده و اصلاحات و مقاوم‌سازی‌های مورد نیاز را اجرا کنند.

وی با تاکید بر این که اصلاح این طرح‌ها موجب ارتقا ضریب ایمنی و اطمینان خاطر مردم می‌شود افزود: رفع نواقص اجرایی طرح مسکن مهر باید در اولویت کمیته نظارت قرار گیرد و عواملی که در اجرای این طرح کوتاهی یا قصور داشته‌اند به مراجع ذی‌صلاح معرفی شوند.

معاون استاندار لرستان ارایه گزارش‌های مدون از روند اجرای طرح مسکن مهر در شورای فنی را ضروری دانست و اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بر روند عملکرد پیمانکاران نظارت مستمر و مطلوبی داشته باشند و تبصره ماده 7 قانون شهرداری‌ها در خصوص مهندسان متخلف نیز به شهرداران استان ابلاغ شود تا به طور ویژه پی‌گیری کنند.

کیان‌پور گفت: پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد نیز باید تعیین تکلیف شود و از زمان‌بر و طولانی شدن طرح‌ها و بالا رفتن عمر اجرای پروژه‌های عمرانی در استان جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا