یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: موانع و مشكلات موجود در مسير اجراي هر چه سريع‌تر پروژه عمراني ملي و زيربنايي سد معشوره با برنامه‌ريزي منسجم و پي‌گيري‌هاي هدفمند رفع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري لرستان، مهندس "هوشنگ بازوند" در جريان بازديد از روند اجرايي سد معشوره افزود: سد معشوره يكي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي سدسازي در منطقه غرب کشور است كه در تنگه گاوشمار و بر روي رودخانه كشكان در حال احداث است.

استاندار لرستان گفت: روند اجراي اين سد به دليل بروز برخي مشكلات از جمله مشكل نقدينگي و كمبود اعتبارات‌،‌ كند شده كه برنامه مشخص و هدفمندي براي تامين منابع اعتباري و تسريع در روند اجرا و بهره‌برداري آن دردستور كار قرار دارد.

وي اظهار كرد: اين سد بر اساس مشخصات اعلام شده، در زمان بهره‌برداري 36 هزار هکتار از اراضي ديم دشت‌هاي کوهدشت، رومشکان و طرهان را به کشت آبي تبديل مي‌كند و همچنين ظرفيت ايجاد 12 هزار فرصت شغلي جديد را نيز براي استان لرستان دارد.

وي اظهار داشت: با احداث 32 کيلومتر تونل و کانال، آب از سد مخزني معشوره به دشت‌هاي کوهدشت و رومشکان منتقل مي‌شود تا اراضي کشاورزي اين مناطق زير پوشش شبکه‌هاي آبياري قرار گيرد.

به گفته وي،‌ توليد انرژي برق آبي، مهار سيلاب، تأمين آب مورد نياز بخش صنعت و آشاميدني را از ديگر مزاياي احداث سد معشوره است كه 250 ميليون مترمکعب از آب تخصيص داده شده سد براي مصارف کشاورزي، 17 ميليون متر مکعب براي مصارف شرب و 6 ميليون متر مکعب براي مصارف صنعتي در نظر گرفته شده است.

وي گفت: همچنين با بهره‌برداري از اين سد سالانه بيش از 198 گيگاوات برق نيز توليد خواهد شد.

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا