یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مسئول مرکز قرنطینه و تیمار حیات‌وحش کلدر از درمان و رهاسازی یک بهله کرکس در طبیعت پلدختر خبر داد.
به گزارش یافته، امین مرادی گفت: طی تماس همیاران محیط‌زیست از منطقه پاعلم پلدختر مبنی بر روئیت یک بهله کرکس مصدوم، راهنمایی لازم جهت تحویل این پرنده به اداره محیط‌زیست شهرستان پلدختر صدرت پذیرفت.
وی گفت: پس از انتقال این پرنده به مرکز قرنطینه و انجام معاینات اولیه توسط دامپزشک این مرکز، این پرنده جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارستان تخصصی حیات‌وحش دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان انتقال داده شد.
مسئول مرکز قرنطینه و تیمار حیات‌وحش کلدر افزود: با انجام معاینات و آزمایش‌های دقیق، مشخص شد این پرنده دچار عفونت داخلی شدید شده است که با تجویز داروی مناسب و طی دوره درمانی و بازیابی سلامت کامل در زیستگاه خود رهاسازی گردید.
 
تحویل یک قلاده روباه مصدوم به اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان
رئیس اداره نظارت بر حیات‌وحش اداره کل محیط‌زیست لرستان از تحویل یک قلاده روباه آسیب‌دیده از طرف دوستداران حیات‌وحش و محیط‌زیست به این اداره خبر داد.
رضا رهسپار گفت: این روباه که در مسیر جاده ارتباطی خرم‌آباد به سراب دوره در اثر سوانح جاده‌ای دچار مصدومیت از ناحیه پا شده بود، توسط آقای یوسف حسن‌زاده از دوست داران محیط‌زیست و حیات‌وحش، به اداره نظارت بر حیات‌وحش اداره کل محیط‌زیست لرستان تحویل داده شد.
وی گفت: با هماهنگی به‌عمل‌آمده با بیمارستان دامپزشکی دانشگاه لرستان این حیوان جهت انجام معاینات و درمان مصدومیت به این مرکز انتقال یافت.
رئیس اداره نظارت بر حیات‌وحش اداره کل محیط‌زیست لرستان ضمن تشکر از اقدام پسندیده و زیست‌محیطی این دوستدار محیط‌زیست، از تمامی هم استانی‌ها درخواست نمود در صورت برخورد با حیوانات آسیب‌دیده و مصدوم و یا حضور حیوانات وحشی در اماکن مسکونی و محیط‌های شهری و روستایی موضوع را به سامانه 1540 اطلاع دهند.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا