یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری لرستان گفت: پل دره خزینه پل‌دختر با جاذبه‌های بیشتر گردشگری و بهتر از قبل بازسازی می‌شود.
به گزارش یافته، رضا آریایی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پل تخریب‌شده دره خزینه پل‌دختر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پل کابلی دره خزینه در سال‌های گذشته احداث شد که مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی کشور قرار گرفت و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان پل‌دختر بود که در ایام تعطیلات نوروز از سمت استان ایلام تخریب شد.
وی با بیان اینکه پل معلق دره خزینه پل‌دختر به عنوان یک جاذبه گردشگری در لرستان شناخته می‌شد، افزود: این پل هرساله مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می‌گرفت و در حالی امسال تخریب شد که گردشگران زیادی نسبت به گذشته از اقصی نقاط کشور به لرستان آمدند و این اتفاق بسیار ناراحت‌کننده را دیدند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان همچنین گفت: برای احداث مجدد پل معلق دره خزینه پل‌دختر به طور قطع از مهندسان مشاور مجرب دعوت می‌شود.
وی افزود: برای عملیاتی شدن احداث دوباره پل، امکانات زیرساختی از جمله سوله بزرگ، کانکس‌های زیاد همراه با سیستم بهداشتی، آب، برق، مخابرات و از طرفی دسترسی سریع به جاده اصلی وجود دارد که پارامترهایی مناسب برای آغاز عملیات ساخت پل به شمار می‌روند.
آریایی خاطرنشان کرد: طراحی پل جدید دره خزینه پل‌دختر باید با دقت و ظرافت خاصی صورت گیرد تا جاذبه‌های آن بیشتر از گذشته و هیجان رفتن روی پل افزایش پیدا کند.
وی گفت: احداث مجدد پل دره خزینه پل‌دختر به طور قطع عملیاتی شده و تلاش می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
پل معلق واقع در روستای دره خزینه از توابع شهرستان پل‌دختر در سال 1382 توسط وزارت نیرو جهت انتقال گروه تحقیقاتی و مطالعاتی کارکنان سد کرخه 2 بر روی رودخانه سیمره ساخته شد.
این پل به عنوان یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری پل‌دختر محسوب می‌شود و در 49 کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان حدفاصل پل‌دختر –اندیمشک واقع شده است.
این پل دارای 112 متر طول 85 سانتی‌متر تا یک متر عرض و 85 متر ارتفاع بود.
شهرستان پل‌دختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.


دیدگاه‌ها  

#1 سپهر عاشق خرم آباد 1397-01-21 19:39
جذابیت پل معلق دره خزینه به چوبی بودنش بود.اگر قرار باشد کپی پل مشگین‌شهر اردبیل را بسازند مطمئن باشید گردشگران مثل سابق از دره خزینه استقبال نمی کنند.مسئولان محترم لرستان!ای کاش قبل از تخریب پل همان را تعمیر و نگهداری می کردید.پل قبلی دره خزینه به معنای واقعی،هیجان انگیزترین پل معلق خاورمیانه بود...
نقل قول کردن
#2 سپهر عاشق خرم آباد 1397-01-21 19:43
آقای آریایی لطفاً احداث پل جدید را هرچه سریعتر آغاز کنید چون حتماً می دانید که دره خزینه از مناطق گرمسیری لرستان است و از خردادماه عملاً در طول روز امکان فعالیت برای ساخت پل در آن منطقه وجود ندارد.شبکاری هم که در استان ما مرسوم نیست!در نتیجه احداث پل دره خزینه به سال های98و99و...موک ول خواهد شد!!!خواهشمندیم به وعده ای که بابت بهره برداری از پل معلق تا پایان امسال داده اید عمل نمایید.
نقل قول کردن
#3 سپهر عاشق خرم آباد 1397-01-21 19:46
اگر امکان دارد که به احتمال99درصد ممکن نیز هست پل جدید دره خزینه را در ارتفاعی بلندتر از پل قبلی بسازید تا رسماً به عنوان بلندترین پل معلق خاورمیانه شناخته شود.در صورت ایجاد زیرساخت های رفاهی که در این خبر منتشر شده دره خزینه پلدختر به یک برند بین‌المللی گردشگری برای استان لرستان تبدیل می شود.
نقل قول کردن
#4 سپهر عاشق خرم آباد 1397-01-21 19:48
علاوه بر پل معلق می توان تعداد دیگری از تفریحات هیجانی را در دره خزینه پلدختر،گرندکانی ون ایران راه اندازی کرد.زیپ لاین،بانجی جامپینگ و بالن سواری برای آن موقعیت جغرافیایی که دره خزینه دارد بسیار مناسب و جذاب هستند.
نقل قول کردن
#5 سپهر عاشق خرم آباد 1397-01-21 19:50
همه می دانند و می دانیم که لرستان پایتخت وعده های تحقق نیافته ی ایران است!آیا وعده بازسازی بلندترین پل معلق خاورمیانه در منطقه شگفت انگیز دره خزینه تا پایان سال 1397محقق خواهد شد یا به سرنوشت هزاران وعده ی فراموش شده دچار می شود؟؟؟!!!
نقل قول کردن
#6 چنگایی 1397-01-21 22:01
استان ایلام به چه حقی این پل را تخریب کرده است ؟ معنی این همه تنگ نظری برای چیست ؟
نقل قول کردن
#7 نیازی 1397-01-21 22:02
به کوری چشم تنگ نظران , مسولان پلی محکم تر و استاندارد بسازند
نقل قول کردن
#8 آریان 1397-01-21 22:06
لرستان قبرستان شعار ووعده می باشد
منظرمی مانیم بینم کی بارسازی ودر درارتفاع بلندتری تحت عنوان بزرگترین پل معلق غرب آسیا ساخته شود
نقل قول کردن
#9 سالاری 1397-01-22 19:04
ظاخرا قرار بر این است که از صفحات شیشه ای در کف پل استفاده شود که ایده بسیار مناسب ودر خور تحسین از اقای اریایی میباشد
نقل قول کردن
#10 روواکوه 1397-01-22 22:37
بهتر است یک پل با ارتفاع بالاتر و مستحکم و عریضتر ساخته شود و تمام پل در خاک لرستان باشد تا حسودان دوباره آنرا را تخریب نکنند و حفاظت های لازم صورت گیرد
نقل قول کردن
#11 روح اله 1397-01-29 23:46
بهتر است که یک پل با ارتفاع و طول بیشتر ساخته شود و مثل قبل هیجان انگیز لطف کنید مسئولین هر چه سریع تر روند بازسازی پل رو شروع کنید ممنون میشیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا