یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امیر جاویدپور به‌عنوان پنجاه و ششمین شهردار بروجرد رسماً معارفه شد و کار خود را آغاز کرد.
شهردار جدید بروجرد آغاز به کار کردبه گزارش یافته به نقل از شهر ایما عصر امروز و با حضور معاون عمرانی استانداری لرستان، مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استان، امام‌جمعه، فرماندار، کارکنان شهرداری و دیگر مسئولان این شهرستان مراسم معارفه شهردار منتخب بروجرد در غیاب ۵ عضو شورای شهر بروجرد در حسینیه شهرداری مرکزی برگزار شد.
اعضای غایب ادعا کردند که برگزاری این جلسه غیررسمی بوده و اطلاعی به آن‌ها برای شرکت در جلسه داده نشده بود درحالی‌که شواهد و قرائن نشان می‌داد همه اعضای شورای شهر به‌صورت رسمی برای حضور در این جلسه دعوت‌شده بودند.
به‌هرحال جاویدپور با همراهی فرماندار و معاونان استاندار پیش از حضور در این جلسه به دفتر امام‌جمعه این شهرستان رفتند و پس‌ازآن در این مراسم حضور یافتند. گرچه پیش از آغاز مراسم خبری غیررسمی مبنی بر لغو مراسم توسط فرماندار به گوش رسید اما با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهر مراسم رسمیت یافت.
محمدابراهیم بیاتی رئیس شورای شهر از سخنرانان این جلسه بود تا ضمن تقدیر از عملکرد جهاد گونه یاراحمدی سرپرست شهرداری از همراهی و همکاری وی در این مدت تقدیر کند.
وی همچنین از خویشتن‌داری کارگران نسبت به معوقات حقوقی‌شان تقدیر کرد و اولویت نخست شهرداری را رسیدگی به وضعیت کارکنان این نهاد دانست.
مدیریت بحران در شهرداری
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام‌جمعه بروجرد نیز در این مراسم ضمن سخنانی مدیریت شهرداری در این زمان را مدیریت بحران دانست و گفت: در حوزه عمران و خدمات مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که از قبل بوده و خواهد بود و باید در جهت رفع آن‌ها تلاش کرد.
وی افزود: امروز شهرداری‌ها خودگردان‌اند و با مشکلاتی در تأمین منابع داخلی خود مواجه هستند و بااین‌وجود کارکنان شهرداری با دلسوزی کار می‌کنند و به‌رغم عدم دریافت حقوق و مشکلات فراوان معیشتی وظایف خود را انجام می‌دهند.
امام‌جمعه بروجرد ضمن دعوت همه اعضای شورا و شهرداری به حفظ اتحاد و انسجام خواستار فعالیت آن‌ها حول محور منافع شهر شد و از مدیریت جدید شهرداری خواست این مشکلات مزمن را با همکاری دیگر مسئولان رفع کند.
علی کورانی فر فرماندار بروجرد سخنران بعدی این مراسم بود تا با همان آرامش محسوس خود از عملکرد صادقانه یاراحمدی تقدیر کند و گفت: اولویت نخست شهردار جدید بروجرد باید پرداخت مطالبات کارگران باشد چراکه کارگرانی که در سطوح مختلف خدماتی این شهر کار می‌کنند چندین ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند و باید تمام تلاش این مجموعه پرداخت مطالبات حقوقی آن‌ها باشد.
رضا آریایی معاون عمرانی استاندار لرستان که میهمان ویژه این مراسم بود حرف‌های جالبی برای گفتن داشت. وی گفت: روز گذشته با عزل سرپرستی یاراحمدی و انتخاب سرپرست جدید از وزارت کشور استعلام گرفته شد تا نسبت به این موضوع تعین تکلیف شود و با توجه به اینکه حکم جاویدپور شهردار منتخب همان روز توسط وزیر کشور امضاشده بود عملاً امکان انتخاب سرپرست شهرداری در حضور شهردار وجود نداشت بنابراین با هماهنگی استاندار مقرر شد مراسم معارفه شهردار منتخب همین امروز برگزار شود.
پنجاه و ششمین شهردار بروجرد
امیر جاویدپور آخرین سخنران این مراسم بود تا در سخنانی کوتاه به گستردگی خدمات شهرداری اشاره و بیان کرد: حدود ۵ سال است که شهرداری‌های کشور با مشکلاتی مواجه شده‌اند که باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی علمی فضای شهر را تغییر داد و از همه مسائل مهم‌تر رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان این نهاد است.
به‌این‌ترتیب در پایان مراسم حکم ابلاغ رسمی شهردار جدید توسط معاونان استاندار و امام‌جمعه بروجرد به وی تسلیم شد تا جاویدپور به‌عنوان پنجاه و ششمین شهردار بروجرد عهده‌دار این مسئولیت باشد.
هرچند غیبت ۵ عضو شورای شهر به دلیل عدم توافق آن‌ها با برگزاری این مراسم و نیز حواشی به وجود آمده در پس گرفتن رأی آن‌ها به شهردار منتخب طی روزهای اخیر خللی در برگزاری این مراسم به وجود نیاورد اما ظاهراً اراده‌ای بر رفع تعارضات مابین اعضای شورای شهر که درنهایت به اختلافات گسترده در مجموعه شهرداری خواهد کشید، وجود ندارد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا