یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان بر ضرورت مشارکت آحاد جامعه در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.
 به گزارش یافته به نقل از میزان، محمدتقی شاکرمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی یک زمانی فقط در موضوع اعتیاد محدود می‌شد، اما امروز در دل اعتیاد ۱۰ آسیب دیگر دیده می‌شود، اظهار کرد: امروز فرآیند ظهور آسیب‌ها به گونه‌ای است که مجال اقدام به موقع را از متولیان می‌گیرد، کارشناسان و جامعه شناسان مانده‌اند در چه حوزه‌ای وارد شوند و از کجا شروع کنند.
وی با بیان اینکه در کشور‌های پیشرفته دیگر به موضوع کیفر و سزای جرم اکتفا نمی‌شود و اجتماع و مجموعه مردم برای مبارزه با آسیب‌ها کمک می‌کنند، تصریح کرد: دولت‌ها بودجه و نیرو‌های تربیت شده کافی ندارند، امروز مردم، اساتید، دلسوزان و کارشناسان باید به عرصه بیایند و اقدامی گسترده برای مبارزه با آسیب‌ها صورت گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به اجرای طرح نماد «نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان» اظهار داشت: این طرح ترکیبی از تربیت و پیشگیری رشد مدار با مشارکت خانواده، دانش آموز، مربی و معلمان است و به کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاهی از آن‌ها کمک می‌کند.
بر اساس این گزارش، در راستای اجرایی شدن طرح ائتلافی «نماد» یا «نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان» در لرستان، مربیان این طرح توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان آموزش داده می‌شوند و این آموزش‌ها به سطح مدارس تسری پیدا کی کند.
شایان ذکر است طرح نماد یک طرح ائتلافی بین ۹ دستگاه است که در سطح ۶ مدرسه شهرستان نورآباد و ۶ مدرسه ناحیه یک خرم آباد به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا