یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان بر ضرورت فعالیت احزاب در جامعه تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سید موسی خادمی ظهر امروز در همایش دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه هفتمین استان هستیم که خانه احزاب را راه‌اندازی کرده‌ایم، افزود: این فعالیت سیاسی باید در خدمت سایر فعالیت‌ها قرار بگیرد که بتوانیم در سایر حوزه‌ها موفق به کسب رتبه شویم.
وی با بیان اینکه این حرکت پایه ای برای حرکت‌های بزرگ استان محسوب می‌شود، افزود: مردم‌سالاری و دموکراسی بدون حضور احزاب بی‌معناست چراکه احزاب و دموکراسی همزاد و همراه مردم هستند.
استاندار لرستان با بیان این که مفاهیم احزاب بومی نیستند و وارد کشور شده‌اند، افزود: آنچه در این حوزه داریم وارداتی است حال اگر ناقص وارد کشور شود مشکلاتی را به همراه دارد.
خادمی گفت: نظام دموکراسی تعریف‌شده، ابزار و لوازم‌هایی همانند احزاب سیاسی فعال و ریشه‌دار و مطبوعات آزاد در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه هر پدیده‌ای که وارد کشور می‌شود باید بومی‌سازی شود و بخش‌های آن تطبیق داده شود، خاطرنشان ساخت: در سال‌های قبل و بعد از انقلاب به آن نحو نتوانستیم این تطابق را انجام دهیم.
استاندار لرستان با اشاره به این که وجود احزاب، فعالیت‌های تنظیم‌شده و قاعده‌مندی برای کسب قدرت است، اظهار داشت: روش‌های مؤثرتری برای کسب قدرت وجود دارد که از احزاب پیشی گرفته است لذا باید برای این مشکل چاره اندیشید که به قدرت رسیدن صرفاً از طریق احزاب باید صورت بگیرد.
خادمی با بیان این که در زمان‌های قدیم، قدرت با جنگ و خونریزی به دست می‌آمده است، افزود: اما امروز مردم رقابت‌های سالم و زیبایی را که چه کسانی با استفاده از احزاب به قدرت می‌رسند را تماشا می‌کنند.
وی با اشاره به این که بعضی‌ها می‌گویند فعالیت سیاسی دردی را دوا نمی‌کند، تصریح کرد: این تفکر اشتباه است چون همه فعالیت‌ها باید در کنار هم جلو بروند.
استاندار لرستان با اشاره به این که گاهی نبض سیاست آن‌چنان تند می‌زند که بخش‌های دیگر را دچار مشکل می‌کند، افزود: امیدواریم خانه احزاب تعمیق دهنده فعالیت‌های حزبی و سیاسی باشد و جلوی زیاد روی‌ها و افراط گری‌ها را بگیرد.
خادمی خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از اعضا نباید به دنبال خراب کردن ارکان خانه احزاب باشند.
وی افزود: اگر احزاب در استان رقابت می‌کنند نباید به توسعه استان ضربه بزنند لذا هر فعالیت و با هر متولی که قرار باشد به توسعه و رفاه مردم ضربه بزند، محکوم خواهد شد.
وی گفت: فعالیت سیاسی در قالب قواعد خود و زیر چتر توسعه استان باید شکل بگیرد بنابراین کسی حق ندارد طوری حرکت کنند که به پایه‌های استان ضربه وارد کنند.
استاندار لرستان عنوان کرد یکی از کارکردهای بزرگ احزاب انتقال خواسته‌های منطقی و کارشناسی شده مردم است خادمی با بیان این مطلب افزود: قرار نیست هر خواسته‌ای هم مستقیم برای اجرا برود بنابراین وظیفه احزاب این است که خواسته‌های مردم را کارشناسی و به‌صورت منطقی ارائه بدهند که در دستور کار سیستم سیاست‌گذاری قرار گیرد لذا همه روش‌ها نهایتاً باید منجر به رضایت مردم شود.


خبر و عکس: مصطفی باقری/ یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا