وی بروجرد را شهر فقاهت و علم نامید و گفت: بروجرد مهد فرزانگانی مانند آیتاللهالعظمی بروجردی، علامه بحرالعلوم، عبدالحسین زرین کوب، سید جعفر شهیدی، عبدالمحمد آیتی، مهرداد اوستا، محمدرضا حافظی، شهید محمود صارمی و شهید محمد بروجردی است. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان دبیرستان تاریخی امام (ره) بروجرد را یکی از بناهای باارزش و ماندگار تاریخی برشمرد و گفت: با تصویب شورای آموزش و پرورش به ریاست استاندار محترم لرستان، مقرر شد تا این بنای ماندگار احیاء و مرمت شود.
دریکوند تصریح کرد: دبیرستان امام خمینی (ره) شهرستان بروجرد نماد آموزش وپرورش استان لرستان و نمادی از هویت تاریخی ایران است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد هم به تلاشهای چندین ماهه برای برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: با مساعدت رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور کار مرمت و احیای این بنا در آینده نزدیک انجام خواهد شد
روزبهانی به فرایند فراخوان از دانشآموختگان این دبیرستان هم اشاره کرد و افزود: با زحمت فراوان موفق شدیم تعدادی از دانشآموختگان این دبیرستان را که از چهرههای علمی و برجسته علمی و فرهنگی هستند؛ در داخل و خارج از کشور شناسایی و دعوت کنیم.
دبیرستان تاریخی امام (ره) بروجرد، مرمت و احیاء میشود
رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور در همایش ((مدرسه ماندگار، شهر ماندگار)) گفت: دبیرستان تاریخی امام (ره) شهرستان بروجرد مرمت و احیاء میشود.
محمدرضا حافظی در جمع دانشآموختگان این دبیرستان به آغاز فعالیت خیرین مدرسهساز کشور از سال 77 اشاره کرد و افزود: خیرین مدرسهساز کشور در سال 77 کار خود را بااعتباری بالغبر 16 میلیارد و 800 میلیون تومان آغاز کرد و امروز پس از قریب به 20 سال فعالیت مجموع مشارکت خیرین در امر مدرسهسازی به 740 میلیارد تومان رسیده است.
این دانشآموخته دبیرستان امام (ره) شهرستان بروجرد با تأکید بر لزوم بسترسازی حضور خیرین مدرسهساز در این عرصه افزود: در حال حاضر 650 هزار خیر مدرسهساز در داخل و 1000 خیر مدرسهساز در خارج از کشور در امر مدرسهسازی در نقاط مختلف کشور و دنیا مشارکت دارند و هرروز نیز بر تعداد آنها افزوده میشود.
رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور به فعالیت خیرین مدرسهساز در خارج از کشور هم اشاره کرد و افزود: خیرین مدرسهساز در کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه هندوستان و کانادا فعالیتهایی را برای ساخت فضاهای مناسب آموزشی برای فرزندان ایرانیان خارج از کشور آغاز کردهاند.
حافظی به نهادینه شدن فرهنگ مدرسهسازی در کشور اشاره کرد و گفت: در برخی استانها دانش آموزان هم با پر کردن قلکهای خود مدارسی را احداث کردهاند.
دیدگاهها