یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در دومین روز "همایش ملی کارآفرینی و توسعه با محوریت اشتغال پایدار" با بیان اینکه آن‌طور که هدف ما و همه سیاست‌گذاران در همه ادوار بوده کارآفرینی نتوانسته است در فرآیند توسعه کشور نقش ایفا کند، گفت: مفهوم کارآفرینی توأم با خلاقیت، نوآوری و پذیرش ریسک است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حسین سلاح ورزی" با اشاره به اینکه این همایش در جهت برنامه‌ریزی و تعامل بین کانون‌های کارآفرینی کشور با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته است، اظهار داشت: در این گونه همایش‌ها علاوه بر ارائه مطالبی در جهت تبیین موضوع، شاید عارضه‌یابی اتفاقات گذشته هم به دستیابی اهداف برنامه‌ریزان کمک کند.
وی با طرح این پرسش که آیا آن‌طور که هدف ما و همه‌ی سیاست‌گذاران در همه ادوار بوده، کارآفرینی توانسته است در فرآیند توسعه کشور نقش ایفا کند؟ گفت: پاسخ این سؤال منفی است، با بررسی آنچه مدنظر ما بوده و آنچه تجربه کارآفرینی بوده، متوجه می‌شویم که نتوانسته‌ایم آن‌طور که باید و شاید در امر پیاده‌سازی و اجرای مطلوب آن موفق باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با بیان اینکه نزدیک ۱۵ سال است که مفهوم کارآفرینی در کشور ترویج یافته است، تصریح کرد: اولین خطا و ظلمی که در رابطه با مفهوم کارآفرینی شد، واژه‌ای بود که در فرهنگستان زبان فارسی برای آن تعریف کرد، مفهوم بسیط کارآفرینی تنزل پیدا کرد به اشتغال‌زایی و ایجاد شغل.
وی با اشاره به اینکه در طول همه سال‌های گذشته اغلب ما در مقابل مفهوم کارآفرینی ذهنمان به سمت ایجاد شغل رفت، درصورتی‌که اشتغال‌زایی یکی از ابعاد کارآفرینی می‌تواند باشد، عنوان داشت: مفهوم کارآفرینی توأم با خلاقیت، نوآوری و پذیرش ریسک است.
سلاح‌ورزی به طرح بنگاه‌های زودبازده در سال 84 اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دولت وقت بر اساس الگوبرداری از طرح‌های موفق بین‌المللی، در قالب ایجاد بنگاه‌های بین‌المللی اقدام به توزیع پول بدون برنامه نمود که اثرات زیانباری بر اقتصاد کشور داشت.
رئیس پارلمان بخش خصوصی لرستان با بیان اینکه تنها 5 درصد این بنگاه‌های به معنای واقعی موفق بودند، اظهار داشت: خوشحالیم که در دولت تدبیر و امید کارآفرینی به مسیر واقعی خودش برگشت.
سلاح‌ورزی با اشاره به تأثیرات کارآفرین بودن دولت، جامعه و نظام آموزشی کشور در ایجاد کارآفرینی گفت: خوشحالیم که استان لرستان در حال حاضر استانداری دارد که کارآفرین است و ریسک‌پذیر.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا