یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با اشاره به تنش سیاسی قطر با همسایگان عرب‌اش، اظهار داشت: به‌واسطه‌ی تحریم این کشورها، قطر در خصوص طیفی از محصولات وارداتی از کشورهای مذکور در مضیقه قرارگرفته که این وضعیت برای کشورهایی چون ترکیه و ایران یک فرصت قلمداد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یافته، "حسین سلاح‌ورزی" در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با بیان اینکه میزان واردات قطر از کشورهای 14 گانه‌ای که تحریمش کرده‌اند، 5 میلیارد دلار بوده است، گفت: عمده‌ی این میزان واردات از سه کشور عربستان، امارات و مصر صورت می‌گرفته است.
وی افزود: بعد از تنش سیاسی اخیر، کشورهای دیگری هم به این بازار هجوم آورده‌اند که البته دو کشور ترکیه و ایران با توجه به موقعیت و جایگاهی که در منطقه دارند، توانایی جذب بخشی از این بازار را دارند.
رئیس اتاق لرستان به تجارت حدوداً یک‌صد میلیون دلاری ایران و قطر اشاره و تصریح کرد: این رقم می‌تواند به یک میلیارد دلار هم برسد.
وی بیان داشت: ما در اتاق بازرگانی در راستای بررسی امکان افزایش سهم ایران و البته لرستان از بازار قطر جلساتی برگزار کردیم که امیدوارم با هم‌اندیشی و برطرف کردن موانع و مشکلات پیش رو، جای پای فعالان اقتصادی لرستان را در قطر فراهم کنیم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی لرستان با اشاره به این‌که جایگاه سهولت کسب و کار در قطر جایگاه نسبتاً مناسبی است، عنوان داشت: در بحث مالکیت نیز قوانین این کشور 49 درصد مالکیت خارجی است که البته در مواردی تا 100 درصد مالکیت خارجی هم امکان‌پذیر است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا