یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طی مراسمی و با حضور جمع کثیری از مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی از مددکاران منتخب 14 دستگاه حمایتی، امدادی و خدماتی تجلیل به عمل آمد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مدیرکل بهزیستی لرستان در آیین گرامیداشت روز مددکار با تبریک ولادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز مددکار به کلیه مددکاران، گفت بهزیستی لرستان بیشترین تعداد مددکار را در بین دستگاه‌های اجرایی، حمایتی و خدماتی را دارد و در زمینه خدمات اجتماعی به جامعه هدف مشاوره و خدمات‌رسانی می‌کنند.
"اسداله حیدری"، با تبیین ضرورت و اهمیت مددکاری در دوران معاصر گفت به خاطر تغییر و تحول در زندگی شخصی و اجتماعی ما در سبک زندگی و صنعتی شدن و شهرنشینی و فشرده شدن زمان و مکان و هم‌چنین گسترش ارتباطات اجتماعی و دگرگون شدن ساختار خانواده، فقر و بیکاری، جرم و جنایت، سوءمصرف مواد مخدر، حاشیه‌نشینی در رنج است و با مخاطرات عظیم در زندگی فردی و اجتماعی مواجه است.
مدیرکل بهزیستی در ادامه مهارت‌های زندگی، اعم از توانایی حل مسئله، تفکر خلاق، ارتباطات بین فردی و همدلی را عوامل ناسازگار با محیط پیرامون جامعه، به‌ویژه برای گروه‌های حساس مانند کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود این عوامل حضور مددکاران در نهادهای آموزشی را ضروری می‌سازد.
دکتر حیدری با بیان اهمیت کار مددکاری گفت: مددکار کسی است که با استفاده از دانش، تخصصی، هنر و مهارت و مداخله مؤثر و رعایت اصول اساسی مددکاری با توسل به ابزارهای علمی، اعم از مشاهده، مصاحبه و مکاشفه اقدامات لازم و تمام توان خود را برای توانمندسازی و قادرسازی مددجو، بکار می‌گیرد.
وی، رازداری با حفظ اسرار مددجو، مشارکت دادن با هدف قادرسازی، پذیرش در راستای حفظ حرمت و کرامت انسانی و داشتن رابطه حرفه‌ای به‌منظور پذیرش تفاوت‌های فردی و اتخاذ استراتژی متناسب با هر فرد را از مهم‌ترین اصول مددکاری برشمرد.
فرماندار شهرستان خرم‌آباد در ادامه، به اهمیت لزوم وجود مددکار در جامعه پرداخت و گفت: جوامع بشری همواره در حال تغییر و دگرگونی است و هر مقطع زمانی مشکلات خاص خود را دارد.
" اسد عبدالهی" افزود: این مشکلات در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارای دو بخش است که یکی بخش پنهان و دیگری بخش ظاهری آن است، بنابراین آسیب‌های اجتماعی نیازمند وجود افراد متخصص در مسائل متناسب با آن‌هاست.
شایان ذکر است در حاشیه این مراسم سرود ملی مددکاری پخش شد و در پایان از جمع کثیری از مددکاران 14 دستگاه حمایتی، امدادی و خدماتی استان با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.
به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع)، آیین گرامیداشت روز مددکار با حضور جمع کثیری از مدیران کل و معاونین دستگاه‌های اجرایی، فرماندار خرم‌آباد و مددکاران نهادهای حمایتی، امدادی، در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا