یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا گفت: یگان حفاظت محیط زیست با همکاری ماموران امداد و نجات آتش‌نشانی شهرداری ازنا یک قلاده گورکن را از چاه نجات دادند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، “منصور درویشی” گفت: صبح دیروز پس از اطلاع همیار محیط زیست از گرفتار شدن یک رودک معمولی (گورکن) در چاهی به عمق 8 متر که توسط مخربان میراث فرهنگی ایجاد شده بود؛ محیط‌ بانان به محل اعزام شدند.
وی افزود: این حیوان که 3 روز گرسنه و تشنه در این چاه عمیق گرفتار شده بود؛ خوشبختانه بدون آسیب از چاه نجات یافت و در طبیعت رها سازی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا گفت: گورکن‌ها از خانواده راسوها هستند؛ زندگی زیرزمینی دارند و بیشتر شبگرد هستند. تبحر این حیوان در لانه‌سازی بی‌نظیر است؛ به طوری که رودک ها لانه‌ای به قطر حدود 1 متر در عمق 2 تا 3 متری خاک ساخته و برای آن چند راه خروجی به طول تقریبی ۱۰ متر ایجاد می‌کنند؛ این راهروها علاوه بر ایجاد امکان فرار از دست مهاجمین، کارکرد تهویه‌ای نیز برای لانه مرکزی دارند.
درویشی از تمامی دوستداران محیط‌ زیست خواست تا در صورت مشاهده این موارد، موضوع را سریعاً به نزدیک‌ترین پاسگاه‌های سر محیط بانی گزارش داده و یا از طریق شماره تلفن 43433112 و سامانه 1540 اطلاع‌رسانی کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا