یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 رئیس اداره محیط زیست شهر تهران از جریمه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومانی صید غیرمجاز گونه‌هایی مانند سمند لرستانی خبر داد.
نتیجه تصویری برای سمندر لرستانیبه گزارش پایگاه خبری یافته، محمدحسین بازگیر با اشاره به بازنگری هرساله مصوبه ضرر و زیان حیات‌وحش توسط شورای عالی حفاظت محیط زیست در رابطه با قاچاق سمندر لرستانی، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، ضرر و زیان صید غیرمجاز گونه‌ها مشخص می‌شود، به‌عنوان‌مثال برای صید غیرمجاز سمندر لرستانی ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان جریمه تصویب‌شده است.
وی با اشاره به این‌که لازم است هر اقدامی مانند خریدوفروش، شکار و صید، نگهداری و غیره در حوزه حیات‌وحش باید با کسب مجوز از سازمان حفاظت از حیات‌وحش انجام گیرد، افزود: در غیر این صورت تخلف و جرم محسوب می‌شود و قانون‌گذار برای این جرم مجازات در نظر گرفته است.
بازگیر تصریح کرد: یکی از جنبه‌های مجازات، بحث ضرر و زیان است که فقط به سازمان محیط زیست مربوط نمی‌شود، بلکه به خزانه دولت نیز مربوط است.
وی افزود: درواقع بحث ضرر و زیان برای جبران آسیب‌هایی است که به حیات‌وحش و زیستگاه وارد می‌شود و میزان ضرر و زیان به اینکه چه گونه‌ای و به چه تعداد آسیب‌دیده باشد، بستگی دارد و از گونه‌ای به گونه دیگر متفاوت است.
رئیس لرستانی ‌الاصل اداره محیط زیست شهر تهران در پایان گفت: شورای عالی حفاظت محیط زیست که چندین وزیر عضو آن هستند و رئیس آن‌هم رئیس‌جمهور است و مصوباتش هم در حد مصوبات هیئت دولت است، این جرائم را اعلام کرده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا