یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اداره سنجش آموزش‌وپرورش لرستان گفت: ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان از روز دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال جاری به‌صورت اینترنتی آغاز تا سه‌شنبه 3 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "مجتبی باقری مطلق"  با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان برای ورود به پایه هفتم و دهم افزود: ثبت‌نام این آزمون به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و دانش‌آموزانی که شرایط لازم را برای ثبت‌نام در این آزمون داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی azmoon.medu.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند
وی ادامه داد: دانش‌آموزان پایه ششم برای ورود به پایه هفتم و دانش آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم می‌توانند ثبت‌نام کنند. باقری شرط لازم را برای ثبت‌نام پایه هفتم کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس و یا حداقل کسب مقیاس خوب دریکی از دروس و مقیاس خیلی خوب در سایر دروس عنوان کرد و گفت: داوطلبان ورود به پایه دهم هم با داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 پایه هشتم در خردادماه 95-94 می‌توانند ثبت‌نام نمایند. وی تأکید کرد: دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان که بر اساس بخشنامه مرکز ملی استعدادهای درخشان باید در آزمون شرکت کنند، از شرط معدل مستثنی شده‌اند و پذیرش نهایی این دسته از دانش آموزان در صورت قبولی منوط به احراز شرایط ادامه تحصیل در پایه نهم خواهد بود.
باقری ادامه داد: آزمون مدارس استعدادهای درخشان برای ورود به پایه هفتم در تاریخ پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 96 و برای ورود به پایه دهم روز جمعه 15 اردیبهشت‌ماه 96 رأس ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.
وی تأکید کرد: دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان می‌توانند بدون شرکت در آزمون به پایه دهم بروند مگر اینکه معدل آن‌ها کمتر از 16 باشد و دانش‌آموزان مدارس عادی به‌صورت تکمیل ظرفیت از طریق آزمون می‌توانند وارد شوند.
باقری مطلق در ادامه تأکید کرد: چون مراحل ثبت‌نام اینترنتی هست مسئولیت ثبت و صحت مندرجات در فرم ثبت‌نام به عهده داوطلب است و در صورت عدم احراز شرایط ثبت‌نام در آزمون، در صورت شرکت و یا حتی قبولی در آزمون، قبولی داوطلب لغو و بی‌اثر خواهد بود.
 وی ادامه داد: سؤالات آزمون به شیوه 4 گزینه‌ای است و محتوای آزمون هم مشتمل بر دودسته سؤالات استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی است که 20 درصد نمره آزمون مربوط به استعداد تحلیلی و 80 درصد مربوط به استعداد تحصیلی است. باقری در پایان تأکید کرد: سؤالات به‌صورت متمرکز توسط مرکز ملی استعدادهای درخشان طراحی می‌شوند.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا