یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان گفت: تلقی عمومی از اشتغال در سطح این استان، استخدام در سازمان‌های دولتی یا همان شغل کارمندی است که این فرهنگ و تلقی نادرست از جمله عوامل گسترش معضل بیکاری در لرستان است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، "سجاد معین" در کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی لرستان افزود: متاسفانه همین تلقی و تفکر غلط موجب بروز مشکلاتی در سطح جامعه شده که تغییر نگرش در سطح جامعه نسبت به موضوع سجاد معين فارساني معاون استاندار لرستانبیکاری و اشتغال‌زایی، نیازمند کار فرهنگی و یک حرکت هدفمند و برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار داشت: به طور طبیعی، بیکاری عامل بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب های اجتماعی است، اما این بدان معنا نیست که بروز و وجود هر معضل و مشکل اجتماعی را مرتبط با بیکاری و نبود شغل در سطح استان بدانیم.

معین با تاکید بر این که لازمه ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی، سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و تولیدی است، گفت: سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی و همچنین رشد و رونق فعالیت‌های تولیدی و صنعتی یکی از بهترین اقدامات برای ایجاد فرصت‌های شغلی با هدف رشد و توسعه استان است.

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری لرستان افزود: اجرای طرح‌های بزرگ و زیربنایی در بخش‌های مختلف عمرانی، شهری، کشاورزی و صنعتی علاوه بر زمینه‌سازی برای محرومیت‌زدایی و توسعه و پیشرفت استان، فرصت‌های شغلی زیادی را برای جذب و کار و تلاش افراد جویای کار به ویژه نیروی انسانی متخصص و ماهر در حین اجرای طرح و پس از بهره‌برداری فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: توجه به این اصل مهم ضمن آن‌که موجب تغییر نگرش و باور مردم نسبت به اشتغال‌زایی در سطح استان خواهد شد، ظرفیت‌های نهفته و شناخته نشده استان را نیز به خوبی آشکار و معرفی خواهد کرد.

معین افزود: در همین ارتباط به ویژه در سال‌های اخیر اقدامات بسیار مفید و قابل توجهی در سطح استان لرستان انجام شده که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی مهمی از جمله پروژه‌های بخش ریلی و جاده‌ای، سد‌سازی، واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ و کوچک و طرح‌های توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: به عنوان مثال سرمایه‌گذاری 120 هزار میلیارد ریالی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در عرصه اجرای طرح‌های راه آهن استان، آزادراه خرم‌آباد- اراک و ساخت چند سد بزرگ و محوری استان لرستان‌، از جمله اقدامات موثر در بخش رشد و توسعه استان و فراهم کردن فرصت‌های شغلی پایدار است.

معین افزود: این حجم قابل توجه از سرمایه‌گذاری مالی در حوزه‌های زیربنایی و عمرانی‌، به طور یقین موجب بروز تحولی چشم‌گیر و اساسی در بخش‌های و حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی استان لرستان می‌شود.

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری لرستان گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از جمعیت استان لرستان را نیروهای جوان و جویای کار تشکیل می‌دهند که این افراد به اقتضای شرایط سنی، در دوره حساسی از زندگی خود به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: البته مشکل بیکاری تنها مختص به استان لرستان نیست و به عنوان یک مسأله کلان و کشوری، فعالیت‌های گسترده‌ای برای رفع و کاهش این مشکل در کشور انجام شده است.

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری لرستان افزود: طرح‌ها و پروژه‌های در حال اجرای استان لرستان به لحاظ اهمیت و میزان سرمایه‌گذاری در تاریخ لرستان بی‌سابقه هستند و همین موضوع، بستر مناسبی را برای کاهش چشم‌گیر میزان بیکاری استان فراهم کرده است.

معين همچنین کم‌توجهی به نیروی انسانی را از دیگر مشکلات بروز بیکاری در لرستان عنوان کرد و اظهار داشت: عدم سرمایه‌گذاری مناسب و هدفمند در حوزه آموزش و پرورش نیروی انسانی متخصص و کارآمد و کم‌توجهی به مباحث مهارتی و حرفه‌آموزی برای جوانان و نوجوانان در گذشته، نقش موثری در بروز این معضل داشته است.

وی با تاکید بر لزوم انجام کار فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه کار و اشتغال، افزود: داشتن مهارت و تخصص‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی، امتیاز بسیار بزرگی برای اشتغال افراد جویای کار محسوب می‌شود.

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری لرستان گفت: در این زمینه کارگروه اجتماعی به عنوان یک مجموعه مسوول در مباحث فرهنگی و اجتماعی استان باید برنامه‌ریزی جامع و کارشناسی را در دستور کار خود قرار دهد.

معین در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز در لرستان، اظهار داشت: 31 کارگروه در سطح کشور برای بررسی موضوع نماز تشکیل و فعال شده که در این نشست‌ها "راه‌کار تبلیغی و ترویجی احکام دینی در خانواده، راهکار تبلیغی معیشت حلال، راه‌کار اصلاح الگوی مصرف در خانواده ایمانی، چگوگنی استفاده از رسانه در تبیین نقش نماز و نقش دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در رابطه با اقامه نماز و سلامت اقتصادی" را به صورت ویژه بررسی شده است.

وی تصریح کرد: در این کارگروه‌ها 300 عامل شناخته شده و موثر دراین مباحث شناسایی شده که در جریان برگزاری بیست و دومین اجلاس سراسری نماز به این موارد به صورت دقیق و کارشناسانه پرداخته خواهد شد.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا