یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب رئیس لرستانی کمیسیون شوراها بر لزوم تخصصی شدن شوراهای شهر و روستا تاکید کرد: تلاش مجلس برای تخصصی شدن شوراهای شهر و روستا/ شورای های شهر به اتاق فکر نیازمند هستند
نماینده مردم پل‌دختر مطرح کرد؛ زمزمه‌‌های توافق وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکیبه گزارش پایگاه خبری یافته، "سید حمیدرضا کاظمی" در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص قانون انتخابات اعضای شورای شهر و روستا اظهار داشت: در این قانون شاخصی برای کاندیداها در نظر گرفته نشده است و نمی‌توان ثبت‌نام کاندیداها را محدود به تخصص یا مدرک خاصی کرد.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اما شورای شهر و روستا به تخصص افراد برای خروجی بهتر در مدیریت شهری نیازمند است.
وی گفت: ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر و روستا شرایط عمومی دارد و هر فردی می‌تواند برای حضور در شورای شهر اعلام آمادگی کند اما وظیفه گروه‌های سیاسی است که در لیست خود برای اعضای شورای شهر افرادی را در نظر بگیرند که از تخصص لازم برای مدیریت شهری داشته باشند.
این نماینده افزود: لازم است که برای ورود افراد تخصصی به شورای شهر، موارد مدنظر قانونی شود اما از آنجایی که زمان تا انتخابات شورای شهر کوتاه است نمی‌توان این تغییرات را در دوره بعدی اعمال کرد.
کاظمی تأکید کرد: باید توجه کرد که از یک طیف خاص و یک تخصص خاص کل ترکیب شورای شهر را تشکیل ندهند، شورای شهر نیازمند افراد متخصص در امور مختلف است این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس است باید با افراد متخصص نشست هایی برگزار کنیم تا بتوانیم بهترین راهکار برای تخصصی شدن شورای شهر را پیدا و قانونی کنیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شورای شهر به بازوی کارشناسی و تخصصی نیازمند است به نوعی باید به فکر ایجاد اتاق فکری در شورای شهرها بود این مسئله می‌تواند به طور خودجوش در شورای شهر و روستا شکل بگیرد اما اگر نیازمند قانون باشند مجلس حتماً به آن‌ها کمک خواهند کرد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا