یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: یازده استان کشور درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " مهدی خلج در گفتگو با صداوسیما با بیان اینکه امسال در شش نقطه کشور ویروس آنفولانزا برای دومین بار مشاهده شده است افزود: در حال حاضر 11 استان کشور درگیر این بیماری است.
وی با بیان اینکه وجود سدها، تالاب‌ها و آبگیرهای موقت، جذب پرندگان مهاجر را بیشتر کرده است گفت: شیوع آلودگی در تعدادی از استان‌ها آن‌ها را به کانون‌هایی برای گسترش این بیماری تبدیل کرده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هم‌اکنون تهران، البرز، قزوین، گیلان، گلستان، قم، مرکزی، کرمانشاه و لرستان و به‌ویژه مازندران با این بیماری درگیر هستند.
خلج با اشاره به اینکه 22 آبان نخستین آثار این بیماری در کشور مشاهده شده است افزود: اطلاع‌رسانی به مرغداران، تشدید مراقبت‌ها و نظارت‌ها، سیستم‌های پایش، محدود کردن کانون‌های آلودگی و معدوم‌سازی کانون‌های آلوده و پاک‌سازی از جمله اقدامات اساسی بوده است.
وی تاکید کرد: مردم به‌ویژه پرورش‌دهندگان طیور باید اگر مواردی از تلفات را مشاهده کردند به سرعت به مراکز دامپزشکی اطلاع دهند و کلیه جابجایی مرغ و تخم‌مرغ باید با نظارت سازمان دامپزشکی باشد.
 وی گفت: پرورش‌دهندگان با رعایت موارد بهداشتی و ضدعفونی کردن به‌موقع محل‌های نگهداری طیور از انتشار این بیماری پیشگیری کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: مصرف‌کنندگان سراسر کشور با اطمینان و بدون نگرانی گوشت مرغ و تخم‌مرغ عرضه شده در مراکز مجاز را مصرف کنند
در حال حاضر 100 درصد طیور در کشتارگاه‌های صنعتی بسته‌بندی و کد ره‌گیری دامپزشکی دارند.
مردم باید از خرید طیور و پرندگان زنده و کشتار آن‌ها در معابر و منازل خودداری کنند.
استان‌های شمالی به خصوص در مازندران به دلیل نوع آب و هوا، تالاب‌ها، آبگیرهای متعدد، پرورش اردک و دسترسی به پرندگان مهاجر زمینه ابتلا و انتقال این بیماری بیشتر است.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا