یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از ثبت 27 اثر تاریخی – فرهنگی در فهرست آثار ملی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، لرستان "غلام‌رضا سلیمانی" بیان داشت: این آثار شامل 27 اثر فرهنگی – تاریخی می‌باشند که 26 اثر مربوط به تپه‌ها و محوطه‌های باستانی شهرستان دلفان و یک بنای قدیمی به نام حمام باشی در شهر خرم‌آباد است.
سلیمانی اظهار نمود: پرونده‌های پیشنهاد شده جهت ثبت نهایی در 12 آبان ماه سال جاری به شورای ثبت سازمان مرکزی ارائه و با اتفاق آراء، واجد شرایط ثبت در فهرست میراث ملی گردیدند.
وی در ادامه افزود: ثبت آثار تاریخی- فرهنگی در فهرست آثار ملی کشور گامی مهم در جهت حفظ و صیانت این آثار ارزشمند محسوب می‌شود.
 به گفته وی آثار ثبت‌شده شامل تپه، بنا و محوطه‌های تاریخی هستند که قدمت آن‌ها به دوره‌های پیش ‌از تاریخ، تاریخی و اسلامی باز می‌گردد.


دیدگاه‌ها  

#1 نمازی 1395-09-04 13:58
قلعه فلک الافلاک را هم آزادسازی کنند
چند مغازه فرسوده جنب اداره پست سابق را در راستای آزادسازی قلعه تخریب کنند.
نقل قول کردن
#2 شاکرمی 1395-09-04 14:40
سلام...تا اینجاش ممنونیم
ولی اگر قرار است مثل خیلی از آثتر فقط در حد یه ثبت مشمول لطف شما قرار گیرند..باز همان آش وهمان کاسه است..نکته غم انگیز تر اینست که بعضا ثبت این آثار مرمت های اشتباه را در پی دارد مثل قلعه وپل شکسته و..که امیدوارم .که این روند شوم که تیشه بر ریشه میزند متوقف شود...
در پایان هنوز چندین وچندخانه ارزشمند متعلق به دوره قاجار وپهلوی وجود دارد که در سایه بی تدبیری..دارند با خاک یکسان میشوند..شمارو بخدا خرم آباد را نجات دهید از روزی که تنهاشهر تاریحی ازایران خواهد بود که بافت تاریخی ندارد روند پیش رو نشان میدهد که این اتفاق در کمتر از ده سال دیگر رقم خواهد خورد..کما اینکه احداث خیابان جایگزین خیابان حافظ که توسط شهرداری در حال اجراست قلب بافت تاریخی خرم آباد را..ریشه کن کرد...
هشدار که بافت تاریخی خرم آباد..نفس های آخر خود را می کشد..

شهری که تاریخ ندارد
مانند انسانیست که حافظه ندارد..
نقل قول کردن
#3 میلاد ولی زاده 1395-09-04 15:34
یادش بخیر چقدر میرفتیم این حموم
خدا حفظش کنه عمو عباس رو که این حموم رو سرپا نگه داشته که سرنوشت حموم کوچیک بازار سرش نیومد
نقل قول کردن
#4 حق لر 1395-09-04 18:45
مردم لر زبان به تشکیل ندادن فراکسیون لرها در مجلس اعتراض دارند.لرها به عنوان یک اصل و تبار کامل وایرانی ترین مردمان ایران .هم حق قومیتی میخواهند چون زبان رسمی کشور لری نیست وفارسی است.هم حق حکومتی میخواهند چون اصل و تبار این کشور باید به پیشرفت و توسعه اصالتش خرج شود.ولی اینگونه نیست.سیاستمدارا ن لر مطالبه مردمی مارا به گوش مجلس برسانید.ما قوم مستقل هستیم.
نقل قول کردن
#5 سپهر 1395-09-05 23:34
حالا که حمام باشی خرم آباد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده انتظار میره هر چه سریعتر به بخش خصوصی واگذار و مثل حمام گپ ساماندهی بشه تا گردشگران داخلی و خارجی از این اثر ملی بازدید کنند.خرم آباد شهری سرشار از جاذبه های باستانیست که در صورت رسیدگی به این آثار ارزشمند گام بلندی در تبدیل شدن این شهر به مقصد پایدار گردشگری برداشته می شود.گرداب سنگی را دریابید،کتیبه سنگ نوشته را دریابید،آسیاب گبری را دریابید،مقبره باباطاهر را دریابید،خانه تاریخی آیت الله کمالوند را دریابید،بنای سربازخانه را دریابید،کاروانس رای میرزا سیدرضا را دریابید،خانه ابوالقاسمی ها را دریابید...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا