یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجموعاً 75 نماینده موافق و مخالف وزرای پیشنهادی در صحن علني مجلس صحبت كردند كه در اين بين 3 نماينده از استان لرستان نيز جزء آن‌ها بودند.

به گزارش يافته، پس از پایان سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اسامی ناطقان مخالف و موافق وزرای پیشنهادی را به تفکیک وزرا قرائت کرد.

در بين 18 وزير پيشنهادي، علي كاييدي نماينده پلدختر، ايرج عبدي نماينده خرم‌آباد و بهرام بيرانوند به عنوان مخالف و موافق 3 وزير صنعت، معدن و تجارت، وزير نفت و وزير اطلاعات سخن‌راني كردند.

فهرست نمايندگان موافق و مخالف دو وزير كه روز اول به سخن‌راني پرداختند:

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت:

مخالف: علی علی‌لو و علی کائیدی/ موافق: محمد سعید انصاری و محمدباقر شریعتی

وزیر پیشنهادی نفت:

مخالف: علی مقیمی و الیاس نادران/ موافق: رجب رحمانی و ایرج عبدی

نمايندگاني كه روز دوم به سخن‌راني پرداختند:

وزير پيشنهادي اطلاعات:

مخالف: بهرام بيرانوند/ موافق: رضا عبدالهي

 

عبدی: "زنگنه" می‌تواند وضعیت معیشتی مردم را بهبود ببخشید

به گزارش يافته به نقل از ایسنا، ایرج عبدی موافق وزیر پیشنهادی نفت که وقت خود را با سعید حیدری طیب تقسیم کرده است، در جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه 21 مرداد در ابتدا از نمایندگانی که از او برای گرفتن وقت نطقش برای دفاع از زنگنه درخواست وقت کرده بودند عذرخواهی کرد.

ايرج عبديوی با اشاره به صحبت‌های توکلی مقیمی دو مخالف وزیر پیشنهادی نفت گفت: آقای توکلی صحبت‌های خود را به گونه‌ای بیان کردند که تلاش داشتند آقای زنگنه در این وزارتخانه بماند که نشد و آقای مقیمی نیز از کارهای بزرگ زمان وزارت آقای زنگنه قدردانی کرد.

عبدی همچنین از روحانی به دلیل معرفی کابینه‌ای با چنین دانش و تجربه‌ای تشکر کرد و گفت: از نمایندگان درخواست دارم که به موضوع دانش و تجربه وزرای پیشنهادی دقت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این که 70 درصد از اقتصاد کشور مربوط به نفت است گفت: همه ما وضعیت اشتغال را در حوزه‌های انتخابیه خود دیده‌ایم و طبیعتا از راهی جز صنعت نفت نمی‌توانیم مشکل را حل کرد و طبیعتا فردی با توانمندی و پتانسیل لازم باید در صدر این وزارتخانه باشد که بتواند اقتصاد را بچرخاند.

عبدی با بیان این که دولت احمدی‌نژاد وزارت نفت را با حداکثر کارآمدی و توان بهره‌وری در دست گرفت گفت: این دولت توانست درآمدهای زیادی کسب کند اما چیزی عاید کشور نشد، از طرف دیگر دولت احمدی‌نژاد در چهار سال دوم سعی کرد با انتشار اوراق مشارکت و عرضه آن به نوعی مشکلات را حل کند، شاید برخی بگویند که مشکلات این حوزه حاصل تحریم‌ها است اما باور من این است که همه مشکلات به تحریم‌ها باز نمی‌گردد.

نماینده مردم خرم‌آباد با اشاره به دوران وزیری زنگنه در وزارت نفت گفت: در این دوران ما شاهد ثبات مدیریتی بودیم و آقای زنگنه هشت سال وزیر وزارت نفت بود اما در هشت سال آقای احمدی‌نژاد هر یک سال و نیم یک وزیر روی کار آمد که این نشان دهنده عدم اطمینان به وزارت نفت است.

وی با بیان این که بسیاری از کارشناسان اذعان دارند که زنگنه می‌تواند وضعیت مردم را از لحاظ معیشتی بهبود ببخشد افزود: بدنه وزارت و شرکت‌های نفت امیدوارند که زنگنه بیاید و وضعیت را سروسامان بدهد.

عبدی با بیان این که زنگنه دارای قدرت دیپلماسی قوی است به شبهات پیرامون قرارداد کرسنت اشاره و اظهار کرد: آقای زنگنه دیروز دو ساعت راجع به این قرارداد برای اعضای فراکسیون اصولگرایان صحبت کرد ولی قبول کنید که همه چیز را نمی‌توان در جلسه علنی مطرح کرد.

وی با طرح این پرسش که آیا دیپلماسی قوی‌تری از زنگنه برای وزارت نفت سراغ دارید، گفت: مخالفان می‌گویند که دردوران مدیریت آقای زنگنه مشکلاتی به وجود آمده است اما شما کدام وزارتخانه را سراغ دارید که بدون مشکل باشد ما اخیرا شاهد اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بودیم که باید وزیر اقتصاد ر ا سلاخی می‌کردیم.

عبدی در پایان از نمایندگان خواست که با توجه به تجربه و دانش 22ساله زنگنه به او رای اعتماد دهند تا تجربه و اعتماد به صنعت نفت برگردد.

 

کائیدی: در تمام دنیا افرادی مثل نعمت‌زاده در اتاق فکر می‌نشینند

نماینده مردم پلدختر در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای نعمت‌زاده برای حضور در اتاق فکر این وزارت مناسب است. در دنیا نیز افرادی مثل ایشان در اتاق فکر می‌نشینند چرا که وزارت صنعت، معدن و تجارت آزمایشگاه نیست که در آن بنشینند و کارشان را انجام دهند بلکه نیازمند کار اجرایی است.

علي كاييديبه گزارش يافته به نقل از ایسنا، علی کائیدی در مقدمه‌ای که پیش از ورود به مخالفتش مطرح کرد، توضیح داد: با مدیریت مقام معظم رهبری حماسه سیاسی شکل گرفت ولی به دنبال آن باید حماسه اقتصادی شکل بگیرد چرا که حماسه اقتصادی تکمیل کننده حماسه سیاسی است. اگر نتوانیم مردم را امیدوار کنیم و حماسه اقتصادی را رقم بزنیم کارمان ابتر است.

وی ادامه داد: رهبری می‌فرمایند مجلس باید برای دولت‌ها ریل‌گذاری کند. امیدوارم بتوانیم با این جلسات ریلی آنچنان محکم برای دولت تهیه کنیم که دشمنان به خصوص آمریکا مایوس شوند. در حال حاضر هزاران جوان بیکار ایرانی منتظر نتایج این جلسات هستند، هزاران دختر دم بخت منتظرند تا بتوانیم با تدبیر مردم را امیدوار کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از الفاظی که برخی از نمایندگان برای مخالفت با وزرای پیشنهادی به کار می‌برند، گفت: خیلی از دوستان گله دارند که چرا الفاظی به کار برده می‌شود که مناسب خانه ملت و عصاره ملت نیست. مثلا در مورد یک وزیر از این عبارت که باید به او سرم وصل کنیم استفاده می‌شود؛ این‌ها در ادبیات مجلسیان نیست.

کائیدی درباره وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: سی و چند سال از وزارت آقای نعمت‌زاده بر وزارت صنعت می‌گذرد و ایشان بعد از این وقفه طولانی می‌خواهد به این وزارتخانه برگردد. آقای نعمت‌زاده خدمات زیادی برای انقلاب انجام داده اما در دنیا چنین افرادی باید در اتاق فکر بنشینند؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت آزمایشگاه نیست که ایشان بتوانند در آن بنشینند و کارشنان را انجام دهند بلکه کار اجرایی دارد اما آیا آقای نعمت‌زاده این توان را دارد که کار اجرایی سنگین انجام دهد.

وی ادامه داد: من هیچ مساله سیاسی در مورد ایشان مطرح نمی‌کنم چرا که ایشان انسان درست و صالحی است اما باید در راس مشاورین وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد نه اینکه به عنوان وزیر انتخاب شود. این وزارتخانه حالا چهار وزارتخانه است و با وزارت صنعت سال‌های 68 تا 76 فرق کرده بالاخص تجارت که مورد هجوم تحریم‌هاست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: من برای آقای نعمت‌زاده احترام قائل هستم اما او در دهه هفتم عمرش قرار دارد و توان این کار را ندارد، باید در اتاق فکر باشد آیا ایشان توانایی دارد که مساله خودرو را حل کند. او در مصاحبه‌هایش گفته که خودرو انحصاری نیست ولی عملا می‌بینیم که در انحصار دو غول خودروساز است. اگر خودرو در اختیار این دو غول بماند می‌بینید که باز هم افزایش قدرت پیدا می‌کند. شما باید نظراتتان را به صورت صریح اعلام کنید.

کائیدی تاکید کرد: در حال حاضر خودرو به یک کالای لوکس تبدیل شده و داشتن پراید برای مردم به آرزو تبدیل شده است.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: شما در دوره هشت ساله‌ای که در وزارت صنعت تصدی داشتید با دلارهای هفت، ده و 20 تومانی چه صنعتی در مناطق محروم ایجاد کرده‌اید. سیستان‌، کردستان، لرستان و چهارمحال بختیاری هنوز محروم هستند. شما باید قول دهید در این دوره هشت ساله مساله بیکاری در صنعت را حل کنید.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: شما در دوره 8 ساله تصدی‌تان صنعت را در چند استان تجمیع کردید اما ما می‌خواهیم استان‌ها محروم هم دارای صنعت باشند. از استان‌های محروم می‌خواهم با آقای نعمت‌زاده میثاق ببندند که اگر رای آوردند به این استان‌ها توجه ویژه داشته باشند. شما صنعت را در اصفهان و قزوین متمرکز کردید به طوری که این استان‌ها زیر صنعت له شدند.

کائیدی در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید با حمایت و ریل‌گذاری مجلس به سرمنزل مقصود که بهبود معیشت مردم است، برسد.

بهرام بيرانوند نماينده بروجرد

سخن‌راني بهرام بيرانوند نماينده بروجرد در صحن علني مجلس

 

بیرانوند: شنیده‌ها حکایت از تاسیس معاونت سیاسی امنیتی در ریاست‌جمهوری دارد

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: شنیده‌هایی حکایت از تاسیس معاونت سیاسی امنیتی در حوزه ریاست جمهوری دارد که اتفاقی بسیار عجیب به شمار می‌آید.

موزه بود و معتقد بود این اثر متعلق به ایتالیاست. این فرد دو سال بعد دستگیر شد و تابلو «مونالیزا» به موزه لوور بازگردانده شد.تابلوی «مونالیزا» پربازدیدترین اثر هنری در موزه لوور است. این درحالی است که برخی ادعا کرده‌اند، داوینچی «مونالیزا» را براساس چهره خودش کشیده است.دلیل این عده این است که با مقای

به گزاش يافته به نقل از ايسنا، "بهرام بیرانوند" در جلسه علنی نوبت صبح سه‌شنبه 22 مرداد به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی نمایندگان وارد دو عرصه بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی می‌شوند.

وی افزود: از آنجا که تمامی گفت‌وگوها از رادیو و تلویزیون به صورت زنده پخش می‌شود طبیعتا طرح مربوط به مباحث صلاحیت عمومی دارای آفتی است و امکان سوء استفاده را برای اغیار فراهم می‌کند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که در صورت امکان و صلاحدید جلسات غیرعلنی همچون بررسی صلاحیت اعتبارنامه نمایندگان برای بررسی صلاحیت عمومی وزرای پیشنهادی برگزار شود.

به گفته بیرانوند، البته مردم باید در جریان بررسی صلاحیت تخصصی وزرای پیشنهادی و اثبات توانمندی‌های آنها قرار گیرند.

وی با اشاره به بررسی کلیات برنامه‌های کابینه در جلسه علنی روز گذشته مجلس گفت: خوشحال می‌شدیم که رئیس‌جمهور در جلسه نوبت عصر دیروز یعنی در زمان بررسی کلیات برنامه حضور داشتند، اینکه بخشی از زمان رئیس‌جمهور به نمایندگان برای بیان موافقت با کلیات برنامه‌های کابینه داده شد نشان دهنده مساعدت مجلس با دولت برای حل معضلات کشور است. اما به نظر بهتر بود که خود رئیس‌جمهور در این جلسه حضور پیدا می‌کرد و به دفاع از برنامه‌های کابینه می‌پرداخت.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه ماموریت ذاتی وزارت اطلاعات حفظ سلامت نظام، مقابله با جریان‌های براندازی خارجی و داخلی، فساد سازمان یافته است، گفت: طبیعتا رسیدگی به تمامی این موارد احتیاج به تخصص دارد که اگر مدیران وزارتخانه تسلطی به این فضا نداشته باشد روند خسارت‌بار خواهد بود.

بیرانوند ادامه داد: از طرف دیگر ما دشمنان قسم‌خورده‌ای داریم که هیچ‌کسی بر روی کارهای جاسوسی آنها اختلاف‌نظر ندارد طبیعتا برای مقابله با این اقدامات باید نیروهایی وجود داشته باشد که به معنای واقعی به فضای کار امنیتی و شیوه‌های دریافت صحیح اطلاعات آشنا باشد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه اظهار کرد: در این بین دو موضوع بررسی شود اینکه کار اطلاعات امنیت مهم است یا خیر که به نظر ما از اهمیت بالایی برخوردار است و طبیعتا افراد باید با تخصص بتوانند با دشمن برخورد کنند بنابراین اهمیت و داشتن تخصص وزیر اطلاعات در این حوزه با سایر حوزه‌های دیگر کمتر نیست.

وی وزارت اطلاعات را یکی از حساسترین حوزه‌ها برشمرد و گفت: وزارت اطلاعات قرار است از سایر وزارتخانه‌ها حراست و حفاظت کند پس می‌توان گفت که یکی از حساس‌ترین حوزه‌ها است.

بیرانوند درعین حال اظهار کرد: اگر بگوییم حوزه اطلاعات، اخبار و امنیت اهمیت ندارد شنیده‌ها چیز دیگری را می‌گوید که حاکی از آن است که در حوزه ریاست‌جمهوری معاونت سیاسی امنیتی در شرف تاسیس است که اگر این شنیده‌ها صحیح باشد اول نقض‌کننده عدم امنیت موضوع کار وزارتخانه است و رویکرد عجیبی به شمار می‌آید.

وی توضیح داد: شرح وظایف وزارت اطلاعات و حدود کارش در مصوبه مجلس قید شده است ولی اگر قرار باشد معاونت سیاسی امنیتی در ریاست‌جمهوری تاسیس شود این سوال پیش می‌آید که کدام وظیفه بر زمین مانده است کیه انجام آن در مصوبه قانونی نمی‌گنجد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار کرد: اگر معاونت سیاسی امنیتی در ریاست‌جمهوری شکل بگیرد مرز و خطوط فعالیت‌هایش چیست و با کدام قانون محاسبه می‌شود. رئیس‌جمهور چه گزارش‌هایی را به عنوان مولفه‌های امنیتی مدنظر قرار می‌دهد و از طرف دیگر آیا قرار است مدیر دیگری غیر از رئیس‌جمهور بر کارهای امنیتی نظارت داشته باشد؟

نماینده مردم بروجرد همچنین با بیان اینکه دو برنامه به عنوان برنامه‌های پیشنهادی وزیر اطلاعات به دستمان رسیده است، گفت: یک برنامه دارای حداقل‌ها است و برنامه دیگر حد و مرزهای وزارت اطلاعات را نشان می‌دهد که ما با آن مساله داریم و حتی نمی‌دانیم چه کسی آن را نوشته است.

وی توضیح داد: اگر قرار باشد برنامه دوم اجرا شود ما در مورد آن مرزهای جدی داریم یکی از بندهای این برنامه بازبینی در رویه بازنشستگی‌های نیروهای مجرب و متخصص در کنار بازگشت کارشناسان و مدیرانی به وزارت اطلاعات است که به هر دلیل بازنشسته شده‌اند یعنی قرار است ضمن بازگشت مدیران گذشته تعدادی از مدیران کنونی و سالهای قبل را به بهانه بازنشستگی از این وزارتخانه بیرون کنند که این به معنای مشغول کردن وزارت اطلاعات با ساختار درونی‌اش است.

بیرانوند ادامه داد: بند دیگر مربوط به آلایش پرونده‌های شکل گرفته در سالهای اخیر است این در حالی است که این پرونده‌ها گنیجه‌های امنیتی کشور است که با این کار زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) نادیده گرفته شود و همچنین این به معنای پذیرش عدم بی‌طرفی وزارت اطلاعات در جریان سیاسی است.

وی اضافه کرد: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که وزارت اطلاعات سیستم امنیتی یکپارچه‌ای را برای کل ملت دارد و انگار این موضوع می‌خواهد به جامعه القا شود که در چند سال اخیر پرونده‌سازی‌هایی صورت گرفته که این جفا در حق سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه هر ملتی دارای خطوط قرمزی است، گفت: یکی از خطوط قرمز حفظ تمامیت ارضی است که تاریخ ثابت کرده است که هرگاه متجاوز نادانی به سرزمین ما تعرض کند این ملت با تمامی اقوام خود به عنوان ید واحده در مقابل متجاوز ایستاده و هیچگاه اجازه نمی‌دهد که حتی یک متر از خاک مقدس کشور تجزیه شود. بنابراین اگر صدهاهزار خون پاک برای حفظ تمامیت ارضی ریخته شود هیچ باکی نیست.

وی شکاف بین مردم و دوگانگی را از دیگر خطوط قرمز کشور برشمرد و گفت: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی یده واحده‌ای برای ایجاد وحدت شکل گرفته است که احدی نمی‌تواند مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهد. نمونه آن واکنش مردم در 9 دی بود که نشان می‌دهد مردم به حفظ برادری با یک‌دیگر تعصب دارند.

بیرانوند قانون را به عنوان میثاق ملی و حاصل زحمات تمامی مردم برشمرد و گفت: در فتنه 88 عده‌ای با وجود پذیرش ملزومات قانونی انتخابات دانسته و یا نادانسته نقشه شوم دشمن را تکمیل کردند که مردم هیچ‌کدام از اعمال آنها را به رسمیت نمی‌شناسند عده‌ای خاص بعد از حضور چهل میلیونی مردم آن هم برادرانه زیر میز بازی زدند و از خطوط قرمز عبور کردند و رفتار مناسبی از خود نشان ندادند آنها به خاطر این اعمالشان به ملت بدهکارند.

وی اضافه کرد: در این بین اگر کسی توان دیدن نقشه شوم دشمن را ندارد نیاز است که این موارد به آنها نشان داده شود طبیعتاً اگر اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) در این ایام دیده نشود و آنها را بخواهند به بهانه بازنشستگی از وزارت اطلاعات بیرون کنند هیچگاه این موضوع از ذهن ملت پاک و فراموش نمی‌شود.

بیرانوند با اشاره به وظایف وزارت اطلاعات در بخش امنیت داخلی گفت: مردم همه منابع امنیت خبری در سیستم امنیتی هستند که مفسدان و دشمنان را به سیستم امنیتی معرفی و کارهای آنها را گزارش می‌دهند. بنابراین باید از این اعتماد مردم به سیستم امنیتی در خاکریز اول دفاع دشمن استفاده کرد.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا