یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلبان: حمایت من از روحانی سیاسی نیست بلکه اخلاقی است.


به گزارش پایگاه خبری یافته، "صادق زیبا‌کلام" عصر امروز در همایش «دولت دوازدهم و استراتژی اصلاح‌طلبان» که در سالن سینما ایران خرم‌آباد برگزار شد، گفت: من از عملکرد دولت روحانی و وزارت ارشاد وی حمایتی ندارم، زیرا بیشتر مواقع از مواضع قانونی خود عقب‌نشینی می‌کند اما علیرغم این انتقادات، معتقدم که باید از وی بدون چون‌وچرا حمایت کنیم.
وی افزود: معتقدم جنتی باید از عملکردش دفاع می‌کرد چرا که تصمیمش قانونی بود و مراجع نظارتی نیز تائید کرده‌اند نه اینکه سکوت کند البته حمله به جنتی به خاطر برخی واسطه‌ها کم بود ولی معتقدم وزیر بعدی ارشاد هرکس که باشد به مراتب حملات به او بیشتر خواهد بود.
این استاد دانشگاه گفت: حمایت من از روحانی سیاسی نیست بلکه اخلاقی است؛ در حالی که معتقدم روحانی در دوره اول ریاست جمهوری‌اش حتی به معجزه نزدیک هم نشد، اما اگر می‌خواهیم اعتبار 19 میلیونی‌مان را حفظ کنیم و باید پای خوب و بد روحانی بایستیم. وی ادامه داد: البته این حمایت قاطع به معنای پیگیری مطالبات جریان اصلاحات از وی نیست و همچنان از روحانی می‌خواهیم که رفع حصر را پیگیری کند.
وی با اشاره به اینکه عدم حضور احمدی‌نژاد به ضرر اصلاح‌طلبان است چرا که با آمدنش سبب حضور خیلی‌ها برای رأی نیاوردن مجدد اصولگرایان و اقدامات پوپولیستی‌شان می‌شد، افزود: احمدی‌نژاد ستون پنجم است چرا که در انتخابات سال 88 خیلی‌ها معتقد بودند باید به احمدی‌نژاد رأی بدهیم تا با اقداماتش نظام سریع‌تر سقوط کند اما تجربه این انتخابات به آنان این بود که نه‌تنها نظام سقوط نکرد بلکه فقط دود مشکلات به چشمشان رفت.
زیباکلام ادامه داد: با توجه به عدم حضور احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات و صرف‌نظر از کاندید شدن ضرغامی، فتاح، حداد عادل و ... حتی اگر یک نامزد واحد از سوی اصولگرایان مطرح شود، اصولگرایان عملاً شانسی در انتخابات سال آینده و بدون احمدی‌نژاد نخواهند داشت.
وی متذکر شد: معتقدم حمایت از روحانی باید همراه با شروطی همچون معاون اولی روحانی و یا انتخاب 3 تا 5 وزیر از بین اصلاح‌طلبان باشد.
وی افزود: در انتخابات سال 92 بیش از 40 میلیون نفر در رأی‌گیری شرکت داشتند حال سؤال اینجاست که آیا هنوز هم 40 میلیون نفر رأی خواهند داد؟
این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر حمایت جدی رهبری اصلاحات در سال 92 نبود روحانی 19 میلیون رأی نمی‌آورد و در انتخابات آینده هم اگر اصلاحات از وی حمایت نکند، رأی قاطعی نخواهد آورد.
زیباکلام همچنین در توجیه اینکه چرا با وجود نهادهای متعدد نظارتی و بازرسی و گزینش سخت در انتصاب مدیران این‌همه فساد اقتصادی و اختلاس وجود دارد، گفت: پاسخ این سؤال اقتصاد دولتی، بنیان و اساس سیاست‌های غلط اقتصاد دولتی در کشور است و این اشکالات بنیادی در اقتصاد ربطی به احمدی‌نژاد، روحانی یا هاشمی ندارد. تا زمانی که بخش صادرات، واردات، بانک‌ها و ... همگی دولتی هستند نباید انتظار داشت قوه مجریه در حوزه اقتصادی بتواند کار مفیدی انجام دهد.
زیباکلام همچنین در بخشی از سخنانش به مشکلات اصلاح‌طلبان در لرستان اشاره نمود.


بازگشت به بالا