یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ايران به دليل كوهستاني بودن بيش از ۱۸۶ آبشار سناخته شده دارد كه در شمار ديدني‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري كشورمان هستند؛ در بين استان‌هاي كشور، مازندران و لرستان به ترتيب بيش‌ترين آبشارهاي ايران را در خود جاي داده‌اند.

به گزارش يافته، از جمله نقاطي كه در تعطيلات و حتي آخر هفته‌ها مردم به آن‌جا رفته و اين نقاط خيلي شلوغ مي‌شوند، آبشارهاي دو استان ياد شده هستند. آبشارها معمولاً در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند. مناطقي كه هم كوه دارد و هم جنگلي هستند.

شايد جالب باشد كه بدانيد كه ایران حدود ۴۳ آبشار مشهور دارد که همراه با آبشارهای محلی و فصلی این تعداد به ۱۸۶ آبشار می‌رسد. در بين استان‌هاي كشور استان مازندران با ۷۸ آبشار کوچک و بزرگ، بیش‌ترین آبشارها را در خود جا داده است. پس از آن نوبت لرستان است كه با ۴۵ آبشار در جايگاه دوم بين استان‌هاي كشور قرار گرفته است.

معرفي 3 آبشار استان لرستان

1آبشار بيشه لرستان-     آبشار بیشه با ارتفاع ۵۸ متر کنار ايستگاه راه‌آهن "تهران – خوزستان" در نزدیکی ایستگاه بیشه شهرستان دورود قرار دارد.

بيشه يكي از آبشارهاي پرطرفدار استان لرستان است. در دل کوه‌های زاگرس قرار گرفته‌ و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر است. در كنار اين آبشار امكانات گردشگري براي اقامت گردشگران وجود دارد، مانند: ۱۷ پلاژ، 7 چادر، بازارچه محلي، تلفن، آب، برق، خانه بهداشت و پاسگاه انتظامي‌.

این آبشار با چشم‌اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است كه ارتفاع آن ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰ متر نیز از آن‌جا تا وصل شدن به رودخانه سزار فاصله دارد. عرض تاج آبشار نيز ۲۰ متر است.

2-     آبشار آب‌سفید ۷۰ متر ارتفاع دارد. در۹۰ کیلومتری شهرستان الیگودرز قرار دارد و تنها مسیر دست‌رسي آن عبور از روستاهای کاکلستان و قلیان است.

آبشار آب‌سفید الیگودرز به عروس آبشارهای ایران معروف است كه به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به رود دز می‌ریزد. شايد به علت این که آب اين آبشار به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ‌ها به شکل حباب سفید در می‌‌آید به آب سفید معروف شده است.

آب اين آبشار یکی از بهترین و سالم‌ترین آب‌های معدنی به شمار می‌رود كه از دل کوه صخره‌ای به بیرون سرازیر و سپس در مسافت کوتاهی به یک حوضچه تبدیل می‌شود‌. مسیر الیگودرز تا آبشار اتومبیل‌رو است.

3-     آبشار نوژیان ۹۵ متر ارتفاع دارد. در ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد‌(بخش پاپی) واقع شده است.

اين آبشار در كوه تاف و در گردشگاه جنگلی نوژیان و در قسمت بالای کوه تاف قرار دارد. در کوه تاف انواع گیاهان دارویی می‌رویند و اين منطقه دارای طبیعتی زیبا و دیدنی است. مردم و گردشگران زیادی برای تماشای این آبشار زیبا و برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می‌آیند. راه ارتباطی آن از طریق خرم‌آباد به گردنه نوژیان جاده آسفالته یا از راه‌آهن به ایستگاه کشور و از آن طرف هم با پای پیاده حدود 2 ساعت پیاده‌روی به سمت آبشار است.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا