یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار شهرستان خرم‌آباد صيانت از جنگل‌ها، مراتع و منابع طبيعي را يك وظيفه همگاني دانست.

به گزراش يافته، مرتضي ولي‌پوري در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان خرم‌آباد با تبيين نقش جنگل‌ها و مراتع در ذخیره زندگي روزمره از درختان و مراتع بع عنوان نعمات بي‌بديل خدادادي ياد كرد و آن‌ها را امانتي گران‌بها متعلق به نسل‌هاي آينده در دستان نسل امروز برشمرد.

وي اظهار داشت: صيانت از اين امانات با ارزش امري بديهي و لازم بوده و مختص عده‌اي خاص نيست بلكه همه اقشار مردم در هر كسوت و مقام بايستي نسبت به حفظ و احياي طبيعت اقدام نمايند.

ولي‌پوري بيان داشت: استان لرستان و شهرستان خرم‌آباد از استان‌ها و شهرستان‌هاي پر‌جنگل كشور بوده، به طوري كه بر اساس آمار در حوزه شهرستان خرم‌آباد بيش از 388 هزار هكتار جنگل طبيعي و 1500 هكتار جنگل مصنوعي وجود دارد.

فرماندار خرم‌آباد ميزان مراتع موجود در اين شهرستان را بيش از 120 هزار هكتار ذكر نمود و گفت: با توجه به گستردگي سطح جنگل‌ها و مراتع در حوزه شهرستان خرم‌آباد، صيانت از اين منابع خدادادي بسيار حساس و سنگين است و به همين خاطر امكانات موجود در دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌صلاح در اين حوزه پاسخ‌گو نبوده و امكانات و اعتبارات بيشتري براي اين امر لازم است.

وي از مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان به ويژه منابع طبيعي، حفاظت از محيط زيست و جهادكشاورزي شهرستان خواست تا با برنامه‌ريزي دقيق و انجام كار مطالعاتي نسبت به تدوين طرح‌هاي مناسب و اجرايي در راستاي حفظ و صيانت از منابع طبيعي اقدام عاجل نمايند.

ولي‌پوري در بخش ديگر از سخنان خود به فصل تابستان و خشك شدن مراتع اشاره نمود و گفت: وجود گياهان خشك انبوه در جنگل‌هاي حوزه شهرستان و قابليت اشتعال بالاي آن به عنوان يك خطر جنگل‌ها و مراتع را تهديد مي‌كند كه آحاد مردم و شهروندان به ويژه روستائيان و عشاير عزيز كه در فصل گرما به دامان طبيعت پناه مي‌برند مي‌بايست با نهايت دقت از اين منابع با ارزش صيانت نمايند.

فرماندار خرم‌آباد تشكيل پاسگاه محيط‌باني در جنگل‌هاي جنوبي شهر خرم‌آباد، سامان‌دهي دهياران‌، شوراها و آموزش دوره‌هاي لازم مبارزه با اطفاء حريق در جنگل‌ها و مراتع، ايجاد راه‌هاي دست‌رسي به مناطق صعب‌العبور و استفاده از ظرفيت مطبوعات و رسانه‌هاي محلي به ويژه صدا و سيماي مركز لرستان در راستاي تنوير افكار عمومي را از جمله ديگر تصميمات اتخاذ شده در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان خرم‌آباد در راستاي صيانت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع اين شهرستان برشمرد.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا