یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار مركز استان از راه‌اندازي كارخانه پردازش زباله تا بهمن‌ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش يافته، هرمز نصيري بر ضرورت احداث و راه‌اندازي كارخانه كمپوست توسط شهرداري خرم‌آباد تاكيد نمود و گفت: از سال 85 قراردادي در اين زمينه منعقد شده است ولي تا كنون بلاتكليف مانده، اگر چه از سوي شهرداري خرم‌آباد هم پي‌گيري‌هاي جدي در اين زمينه صورت نگرفته بود.

وي افزود: پس از پي‌گيري‌هاي اخير شركت طرف قرارداد ملزم به اجراي تعهدات خود شده و ساخت ماشين‌آلات مربوطه به خط پردازش آغاز گشته كه تا پايان بهمن‌ماه سال جاري نصب و راه‌اندازي خواهد شد.

شهردار خرم‌آباد در مورد مزاياي اين كارخانه اظهار داشت: با اجراي خط پردازش، حجم زباله جهت دفن بسيار كم مي‌شود و مواد بازيافتي دوباره به چرخه‌ي توليد برگردانده مي‌شود و از اتلاف اين سرمايه ملي جلوگيري مي‌شود.

نصيري گفت: بر اساس قانون برنامه 5 ‌ساله توسعه جمهوري اسلامي ايران مبني بر تكليف قانوني شهرداري‌هاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت، مي‌بايست پسماندهاي خود را  با روش‌هاي اشاره شده در اين قانون بازيافت نمايند، بنابراين شهرداري خرم‌آباد اين طرح را در 2 فاز به اجرا خواهد گذارد.

وي افزود: تا كنون بيش از 6 ميليارد و 700 ميليون ريال بابت خريد ماشين‌آلات پرداخت شده و جهت سوله و اجراي فوندانسيون و مراحل امتياز برق و ساختمان اداري و ديگر ملزومات نيز 9 ميليارد و 200 ميليون ريال هزينه شده است.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا