یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر پایگاه پژوهشی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد گفت: طرح استحکام‌بخشی قلعه در صورت تخصیص اعتبار ظرف 18 ماه انجام می‌شود.
"احمد نصراللهی" عصر پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال‌های گذشته بخشی از طرح استحکام بخشی این اثر تاریخی انجام شده که متاسفانه به دلایل مختلفی از جمله کمبود اعتبار نیمه‌کاره رها شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس طرح پیشنهادی مشاور پروژه این اثر تاریخی توسط 36 پایه به 9 صورت کمربند حفاظتی می‌بایست استحکام‌بخشی شود که تا کنون تنها 10 پایه از آن کامل شده است.
وی اضافه کرد: با تخصیص اعتبار برای استحکام‌بخشی این طرح و ابلاغ اعتبار برای تکمیل طرح استحکام بخشی 18 ماه نیاز است تا بتوان پایه‌های این طرح را در 36 پایه مختلف استحکام‌بخشی کرد.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح استحکام‌بخشی قلعه فلک‌الافلاک نیز اظهار داشت: با اجرای این طرح می‌توان تا حدود زیادی از این اثر تاریخی در برابر حوادث طبیعی و یا ریزش جلوگیری کرد.
نصراللهی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای حفاظت اضطراری از قلعه نیز افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در 6 ماهه آینده طرح حفاظت یکی از برج‌های اصیل قلعه (12 برجی) اجرایی می‌شود.
شایان ذکر این که استاندار لرستان در ماه گذشته از اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار آزاد‌سازی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد خبر داده بود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز اعتبار مورد نیاز برای استحکام‌بخشی این طرح را 50 میلیارد ریال عنوان کرده و گفته است: 25 میلیارد ریال برای این مهم اختصاص داده شده که تا کنون 50 درصد آن جذب شده است.
تاریخ ساخت قلعه به دوره ساسانیان باز می‌گردد و به شماره ثبت 883 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 طرح استحکام‌بخشی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد اجرا می‌شود
 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-10-10 22:25
طرح استحکام بخشی قلعه فلک الافلاک خرم آباد و آزادسازی حریم آن شرط ثبت جهانی دره ی باستانی خرم آباد و قلعه است. امیدواریم این پروژه هر چه زودتر اجرایی شود تا سرانجام رویای دیرینه لرستانیها در خصوص این بنای ارزشمند تاریخی به باور برسد.ان شاالله
نقل قول کردن
#2 متین 1394-10-10 22:26
خیلی خوبه اگه کار شناسش این کار رو انجام بده که قلعه ترک بر نداره
نقل قول کردن
#3 سپهر 1394-10-11 01:16
باید قبل از اینکه زمان تعیین شده از طرف سازمان یونسکو برای فراهم شدن زمینه ثبت نهایی قلعه فلک الافلاک در فهرست آثار جهانی به پایان برسه پروژه استحکام بخشی و آزادسازی حریم قلعه اجرا بشه. چون در غیر این صورت قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد از فهرست موقت آثار جهانی خارج میشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا