یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مسوول هیات اعزامی پارک علمی و فناوری کشورمان به هندوستان گفت: دبیرخانه همکاری‌های منطقه‌ای پارک‌های علم و فناوری کشورهای حوزه اقیانوس هند در ایران تاسیس می‌شود.
به گزارش روابط عمومی پارک علمی و فناوری  لرستان، مجید یاراحمدی که به همراه هیاتی از پارک‌های علمی و فناوری کشورمان به هندوستان سفر کرده است افزود: این تصمیم در نشست مجيد ياراحمدي رئیس پارک علم و فناوری لرستان اعضای اتحادیه همکاری‌های کشورهای حوزه اقیانوس هند در لکنو اتخاذ و مقرر شد تا پایان امسال این دبیرخانه در ایران تاسیس شود.
وی به دیدارهای اعضای هیات علمی و فناوری کشورمان با مقام‌ها و مسوولان مراکز علم و فناوری هند اشاره کرد و گفت: در این دیدارها دو طرف برای توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های علمی و فناوری میان دو کشور به توافقاتی دست یافتند.
رییس پارک علم و فناوری لرستان همچنین به برگزاری دومین نشست گیاهان دارویی باحضور نمایندگانی از ایران در لکنو هند اشاره کرد و گفت: در این نشست شرکت کنندگان با ارایه مقالات و سخنرانی، آخرین دستاوردهای علمی در بخش گیاهان دارویی و راه‌های گسترش همکاری میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ضروری است
مسوول تیم اعزامی پارک علم و فناوری کشورمان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:حمایت مردم و مسوولان از تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای موفقیت این مذاکرات ضروری است.
مجید یاراحمدی افزود: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور وظیفه سنگین و خطیری را به عهده دارد و همه باید برای عبور کشور از این مرحله حساس کمک کنند.
وی گفت:دست اندرکاران علم و فناوری کشور حمایت همه جانبه خود را از تیم مذاکره کننده اعلام می‌دارند و این مذاکرات را زمینه رفع تحریم‌های ظالمانه می دانند.
رییس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به نقش این پارک‌ها برای مقابله با تحریم‌های دشمنان گفت: حمایت از پارک‌های فناوری رمز موفقیت در دستیابی به اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها و فشارهای دشمنان است.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تقویت حرکت هوشمندانه دانشگاه‌ها به سوی تولید علم تصریح کرد: تقویت بنیه‌های علمی و فناوری راه مناسبی برای برون رفت از فشارهای خارجی و تحریم های دشمنان است و زمینه کاهش وابستگی به نفت و استقلال هرچه بیشتر کشور را فراهم می‌کند.
این مسوول پارک علم و فناوری کشور، حمایت از پارک‌های علم و فناوری را یکی از راهکارهای مهم برای تقویت اقتصاد ملی دانست و افزود: اقتصاد به عنوان یک سیستم، و قتی مقاوم می‌شود که بتواند با شناسایی عوامل ناکارامدی خود، به سمت استقلال و موفقیت حرکت کند و تکیه بر اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری و ایجاد ارزش افزوده، بهترین شیوه برای دستیابی به این مهم و افزایش مقاومت اقتصاد و توان رقابت است.
یاراحمدی در ادامه با اشاره به مذاکرات هیات علمی و فناوری کشورمان با مقامات و مسوولان مراکز علمی هند گفت: در این دیدارها مذاکرات بسیار خوب و مثبتی برای توسعه همکاری های علمی و فناوری میان دو کشور صورت گرفت و زمینه برای گسترش همکاری‌ها میان دو کشور بیش از پیش فراهم شده است.
امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های گیاهان دارویی با دانشگاه دهلی نو
دبیر انجمن گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و مکمل‌های دارویی و غذایی کشورمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دهلی نو، از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و فناوری در بخش گیاهان دارویی با مقام‌های دانشگاه همدرد دهلی نو خبر داد.
جعفر میرفخرایی توضیح داد:دانشگاه همدرد دهلی نو که از مراکز مهم طب سنتی و توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی به شمار می‌رود، آمادگی خود را برای همکاری در این بخش با کشورمان اعلام کرده است.
میرفخرایی به بازدید تعدادی از اعضای هیات علمی و فناوری کشورمان با رییس و معاونان دانشگاه همدرد هند اشاره کرد و گفت: در این دیدارها دو طرف راهکارهای مناسب برای گسترش همکاری‌ها در بخش علم و فناوری و گیاهان دارویی و نیز انتقال فناوری و توسعه ارتباطات علمی و فناوری را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند و بر توسعه مناسبات و همکاری‌ها تاکید کردند.
دبیر انجمن گیاهان دارویی کشور گفت: بر اساس پیش نویس تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه همدرد امضا شده است دو طرف برای تاسیس دفاتر همکاری‌های مشترک در دانشگاه‌های همدرد هند و لرستان به نمایندگی از دو کشور به توافق رسیدند.
وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، برگزاری کارگاه‌های علمی سالانه و آموزش‌های کوتاه مدت در دستور کار قرار گرفته و بخش‌های خصوصی دو کشور نیز در این زمینه فعالیت خود را گسترش خواهند داد.
شماری از مسوولان پارک علم و فناوری کشور هفته جاری برای شرکت در نشست اعضای اتحادیه همکاری کشورهای حوزه اقیانوس هند در لکنو شرکت کردند.
دراین نشست مقرر شد دبیرخانه همکاری‌های منطقه‌ای پارک علم و فناوری کشورهای حوزه اقیانوس هند در ایران تشکیل شود. همچنین شرکت کنندگان در دومین نشست گیاهان دارویی در لکنو آخرین دستاوردهای علمی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
 قابل ذكر است مجيد ياراحمدي رئیس پارک علم و فناوری لرستان مي‌باشد.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا