یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حالی‌که 12 نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور با انتقاد از شیوه تعرفه‌گذاری برق و گاز در سال 93 به نفع مشترکان پر مصرف و به ضرر مشترکان کم‌مصرف خواستار تغییر این شیوه تعرفه‌گذاری شده بودند، آخرین خبرها حاکی است که تعرفه‌های گاز بخش خانگی اصلاح شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، تعرفه‌های گاز خانگی اصلاح شد- قبض صورتحساب گازطبق بررسی‌های این نمایندگان مجلس، تعرفه یکسان برق و گاز به نفع پرمصرف‌ها بوده بطوری‌که یارانه پنهان قابل توجهی نصیب پرمصرف‌ها شده است.
دراین‌باره رئیس امور تعرفه‌ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز از اصلاح تعرفه‌های گاز بخش خانگی پس از تذکرهای نمایندگان مجلس خبر داد.
سید جلال نورموسوی اظهار داشت: حسب مذاکراتی که با نمایندگان مجلس صورت گرفته است و رفت و آمدهایی که وزیر نفت داشتند، تصمیماتی را برای اعمال20 درصد به هر پله ابلاغ کردند، اکنون جاری سازی شده است و حدود سه هفته است که روی سامانه مکانیزه امور مشترکین قرار دارد.وی افزود: قبوض جدیدی که تولید می شود، بر همین مبنای 20 درصد به هر پله است که نظر بعضی از نمایندگان مجلس بوده است.به گزارش فارس، رئیس امور تعرفه‌ها و قراردادهای مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: اکنون ما 12 پله داریم که در مرحله دوم 20 درصد را به صورت متوسط در ابتدا ما اعمال کردیم و بعد از این مذاکرات، 20 درصد به هر پله اضافه شد.
وی اضافه کرد: اگر احیاناً نظر اصلاحی را هیأت دولت ابلاغ بفرمایند، بویژه که سال 94 در حال شروع شدن است، اعمال خواهد شد، ولی تاکنون هیچ تصمیمی برای تغییر هم مبلغ گازبها و هم پلکان‌های مصرف مشترکین گرفته نشده است.
با وجود این، الیاس نادران یکی از 12 نماینده امضا کننده این نامه، شیوه اصلاح تعرفه‌ها از سوی شرکت ملی گاز را منطبق بر ایده نمایندگان که خواستار تعیین تعرفه‌های شدیداً بالاتر برای مصارف بالاتر و تعرفه‌های پایین‌تر برای مشترکان کم‌مصرف‌تر با هدف ایجاد انگیزه برای کاهش مصرف گاز و تأمین بخشی از کسری هدفمندی یارانه‌ها از محل حذف یارانه پرمصرف‌ها بودند، ندانست.
 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یارانه ماهانه پنهان پرمصرفها در برق حداقل ۳۰۰ هزار تومان و در گاز بیش از یک میلیون تومان است.
الیاس نادران با برشمردن معایب شیوه کنونی افزایش قیمت برق و گاز در سال جاری، اظهارداشت: این روش قیمت‌گذاری به نفع ثروتمندان است و آنها با درصد کمتری از افزایش قیمت مواجه می شوند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارداشت: براساس این روش، ‌بهای گاز خانواده‌های کم درآمد و کم مصرف، ۴۷ درصد و خانواده‌های پردرآمد و پرمصرف، تنها چهار درصد افزایش می یابد.
وی با تاکید بر اینکه در افزایش بهای انرژی نباید کم مصرف‌ها و پرمصرف‌ها به صورت یکسان دیده شوند، ادامه داد: این شیوه قیمت‌گذاری، افراد را به مصرف بیشتر تشویق می کند.
نادران گفت: دولت بهای برق را برای مصارف خانگی۱۰ درصد و برای مصارف صنعتی ۲۰ درصد افزایش داده است، در حالی که ما در شرایط رکود اقتصادی هستیم و باید از صنایع و تولیدکنندگان حمایت کنیم.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 علی مرتضائی 1393-12-29 10:58
با سلام وتبریک سال نو:جای تأسف است که نمایندگان مجلس بدون پژوهش وبررسی نحوه ی تعریف تعرفه های گاز وبرق و آب. نظر اصلاحی که هیچگونه پایه علمی ومنطقی ندارد صادر می نمایند.نگارنده در آغاز اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه ها با دانلود کردن فایل های اجرائی این شرکتها عدم علمی وعادلانه بودن آنها را اثبات نموده و خواستار تجدید نظر شد. ولی کسی در صدد اصلاح بر نیامد. آنچه را که نمایندگان خواستار شده اند نیز مشکلی را حل نخواهد کرد.بنابر این انتظار دارد پایگاه خبری یافته از نمایندگان مجلس و مدیریتهای شرکتهای مذکور دعوت به عمل آورند تا در مناظره ای رویارو با نگارنده این تعرفه ها مورد بررسی کارشناسانه و ارائه راهکار قرار گیرد. در غیر این صورت خبر رسانی بدون توجه به دیدگاه ها ی مفید وگره گشا نه تنها راه بجایی نخواهد برد که مسئولین را در برابر هر گونه انتقاد مقاوم نموده و نسبت به پاسگویی بی توجه می نماید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا