یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان گفت: ۸۰ درصد از واحدهای صنعتی لرستان به علت فقدان واحدهای تحقیق و توسعه تعطیل شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمدرضا جعفری در دومین نشست هم اندیشی توسعه استان لرستان که با حضور استاندار و روسای دانشگا‌ه‌های استان و دكتر محمدرضا جعفري رئيس دانشگاه پيام نور لرستانبه میزبانی دانشگاه آزاد خرم‌آباد برگزار شد، گفت: 80 درصد از واحدهای صنعتی لرستان به علت فقدان واحدهای تحقیق و توسعه تعطیل شده‌اند و این در حالی است که واحدهایی که در استان فعال هستند از ظرفیت این واحد بهره‌مند هستند.
وی با بیان این که واحدهای تحقیق و توسعه می‌توانند زمان افول يک محصول را مشخص و محصول جای‌گزین آن را شناسایی و معرفی کنند، افزود: متاسفانه در حال حاضر چرخه تولید تا افول یک محصول در صنعت استان از طریق واحدهای تحقیق و توسعه شکل نگرفته است.
رئیس دانشگاه پیام نور لرستان بر ضرورت حضور مدیران دستگا‌ه‌های اجرایی در نشست‌های هم‌اندیشی دانشگاه‌ها با موضوع توسعه استان تاکید کرد و گفت: مشکلات استان باید به صورت رودرو با حضور دانشگاهیان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار بگیرند.
جعفری در ادامه بر ضرورت توسعه مهارت‌آموزی در استان تاکید کرد و ادامه داد: زمانی خانواده‌ها فرزندان خود را برای کسب مهارت در یک حرفه ترغیب می‌کردند اما در حال حاضر تنها به فکر فرستادن فرزندان خود به دانشگاه هستند.
وی با بیان این که دولت توان به کارگیری تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ندارد از این رو باید با استفاده از توان سازمان فنی و حرفه‌ای می بایست دوره‌های مهارت‌آموزی را در استان توسعه دهیم اضافه کرد: توسعه مهارت‌آموزی می‌تواند شکاف فاحشی که استان از لحاظ میانگین درآمدی با کشور دارد را از بین ببرد.
رئیس دانشگاه پیام نور لرستان به ضعف بازاریابی در بخش گردشگری در استان لرستان اشاره کرد و گفت: نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های گردشگری و نقاط بکر استان را معرفی کنیم.
جعفری در ادامه بر ضرورت اصلاح قانون کار تاکید کرد و افزود: متاسفانه زمانی که کارفرما با نیروی انسانی ناکارآمد برخورد قوانین به گونه‌ای هستند که سازمان کار هیچ گونه حمایتی از کارفرما به عمل نمی‌آورد و حمایت‌ها تنها متوجه کارگران است و این آسیب‌زا است.
وی تصریح کرد: ضرورت دارد که دوره‌های آموزشی فنون مذاکره برای جذب سرمایه‌گذار در استان برگزار شود.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 قلاوند 1401-11-29 11:29
علتش اینست که لرستان دانشگاه صنعتی ندارد الان ۷۰درصد لرستان سنگ است ولی ما دانشکده صنعتی سنگ و پژوهشکده سنگ نداریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا