یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرعامل بانک ملی کشور گفت: حساب شرکت‌های مستقر در لرستان باید به منظور حمایت از فعالان اقتصادی از مرکز به استان جابجا و منتقل شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدرضا نجاریان" روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی لرستان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: منابع بانک‌های استان کم است و باید تلاش کنیم منابع لازم را از استان‌های دیگر نیز به این استان تزریق کنیم.
وی افزود: شرکت‌هایی در لرستان وجود دارد که حسابشان در مرکز است و به دلیل اینکه محل استقرارشان در استان لرستان است باید حسابشان هم در همین استان باشد، اگر جابجایی و انتقال حساب این شرکت‌ها رخ دهد، در نظام بانکی امکان پرداخت تسهیلات بیشتر هم وجود خواهد داشت.
مدیرعامل بانک ملی با اشاره به آمار تسهیلات پرداختی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، عنوان کرد: پارسال مجموع تسهیلات پرداختی ۱۲ هزار و ۶۲۰ مورد به مبلغ ۶. ۵ همت (یک هزار میلیارد تومان) بود و در سال ۱۴۰۲ نیز تاکنون نظام بانکی سه هزار و ۹۵۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۴. ۸ همت (یک هزار میلیارد تومان) پرداخت کرده که مربوط به ۱۳ بانک عضو شورای هماهنگی بانک هاست.
نجاریان با اشاره به تسهیلات ازدواج، تصریح کرد: سال گذشته ۲۳ هزار و ۹۶۶ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۳. ۴ همت و در پنج ماهه امسال نیز حدود هشت هزار و ۹۴۴ فقره به مبلغ یک و هشت دهم همت پرداخت شده است.
وی با اشاره به تسهیلات فرزندآوری، افزود: در این بخش نیز ۱۰ هزار و ۳۸۷ فقره به مبلغ ۲. ۵ همت در سال ۱۴۰۱ و در پنج ماهه امسال نیز حدود ۹ هزار و ۲۳۰ فقره به مبلغ ۵۹۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک ملی کشور تصریح کرد: منابع مفیدی که در اختیار نظام بانکی است، ۸۵ درصد منابعی است که عنوان‌های آن ارائه شد، اما ۱۰۲ درصد از منابعی که جذب شده پرداختی داشته‌ایم که ۲۰ درصد منابع قابل تخصیص به استان بوده و چنانچه برنامه‌ریزی برای منابع جدید یا جابجایی منابع صورت بگیرد، می‌توانیم در استان لرستان تسهیلات بیشتری را به فعالان اقتصادی پرداخت کنیم.
بازدید از واحد سنگبری "آرا برد"، افتتاح و بهره‌برداری از یک واحد گلخانه صنعتی و حضور در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان از جمله برنامه‌های سفر وزیر اقتصاد و دارایی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به استان لرستان است.





نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا